בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לא מוכן להיות הברווז במטווח הבא"

שי גליק הודיע כי לא יתייצב למילואים. "חיילים מפחדים להגיב בגלל המערכת המשפטית"

  • ט"ז אלול תשע"ה - 13:21 31/08/2015
גודל: א א א
ערבים מיידים אבנים לעבר חיילים בנבי סאלח, ביום שישי האחרון (צילום מסך מתוך יוטיוב)
ערבים מיידים אבנים לעבר חיילים בנבי סאלח, ביום שישי האחרון (צילום מסך מתוך יוטיוב)

פעיל הימין שי גליק שלח השבוע מכתב לרמטכ"ל אייזנקוט,שר הבטחון יעלון ולראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא מבהיר כי לא יתייצב לשירות המילואים כל עוד לא ישונו הוראות הפתיחה באש. "שרתתי ביחידה מודיעינית שיורדת הרבה לשטח ומאז שהשתחררתי התייצבתי תמיד למילואים כשהוזמנתי", מספר גליק בשיחה עם הקול היהודי.

"בשנים האחרונות אני רואה שהמצב מחמיר וכל הזמן יש יותר ויותר הפס"דים, זריקות אבנים ובקבוקי תבערה. בזמן האחרון לא קיבלתי הזמנה למילואים אבל שלחתי מכתב לקצינת הקישור של היחידה עם העתק לשר הביטחון ולרמטכ"ל ולראש הממשלה, וכתבתי שבעקבות שינוי הנהלים של הוראות פתיחה באש, ולאור מה שראינו ביום שישי שבפועל חיילים לא מגיבים כי הם מפחדים מהמערכת המשפטית של צה"ל, אני לא מוכן להיות הברווז במטווח הבא", אמר גליק.

"כשאני רואה את הסרטון מיום שישי בנבי סאלח, שנשים פלסטיניות מרביצות לחייל, אני אומר שהסיבה שאותם חיילים מובחרים לא הגיבו, היא שהם פחדו מהמערכת המשפטית. אביו של החייל אמר במפורש שבנו חשש להסתבך".

"אני לא יודע מה החיילים צריכים לעשות. מצב אחד הכי טוב להגיב, מצד שני מי שמגיב מסתבך מבחינה משפטית וצה"ל לא מגבה אף אחד, אלא להיפך", אומר גליק ומוסיף "אני מצפה מצה"ל להחזיר את הוראות הפתיחה באש כמו שהיו קודם ואף לעדכן אותם בהתאם להידרדרות הבטחונית. כמו כן, הצבא צריך לתת גיבוי מלא לחיילים מבחינה משפטית".

לסיום מוסיף גליק ואומר, כי "אם הנהלים לא ישתנו באופן מיידי, התמונות האלו יחזרו על עצמם".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד