בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לא רוצים התנגשות, רוצים לפעול חכם"

לקראת ההרס הצפוי בשומרון ובבנימין, הכינו הפעילים תכנית מאבק. סירוב פקודה, לחץ פוליטי, כינוס פעילים, חיבור בין יהודים והסברה

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ה שבט תשע"ו - 22:15 04/02/2016
גודל: א א א
פינוי. ארכיון (שריה דיאמנט, TPS)
פינוי. ארכיון (שריה דיאמנט, TPS)

בימים הקרובים צפויה מערכת הבטחון להחריב עשרות בתים של מתיישבים בבנימין ובשומרון, ובמטה המאבק שהוקם בכדי למנוע את ההרס, כבר הכינו תכניות לפעילות ציבורית.

"אנו מתחילים לפעול במישורים הבאים", נכתב בהודעה שפורסמה הערב (חמישי) לציבור, "סירוב פקודה, כינוס פעילים, הסברה על בעלות היהודים על הארץ ולחץ על חברי כנסת וגורמי צבא". על פי הערכות, כבר בשבוע הקרוב ינסו בצה"ל ובמשטרה להחריב מספר בתים בישוב חוות גלעד, ולאחר מכן יפנו להרס מבנים ביצהר, אלון מורה, איתמר, שילה ועוד.

עוד בנושא:
האם יהרסו עשרות בתים בקרוב?
יעלון חושש מעימות בגלל ההרס הצפוי?

שוטרי מג"ב מתכוננים להרס בתים. ארכיון (שריה דיאמנט, TPS)

"ייתכן שהם רוצים לבחון את המאבק שיהיה סביב חוות גלעד, ובהתאם יחליטו האם להרוס בתים נוספים", אמר הערב בשיחה עם הקול היהודי חנוך אלברט מיצהר, אשר ביתו נמצא כעת בסכנת הריסה. "במוצאי השבת יהיה כינוס פעילים רחב ומשם יצאו הפעילויות".

המתיישבים מסתמכים בחששותיהם על פנייה של המנהל האזרחי למועצת יש"ע ולמועצה האזורית שומרון, מידעים שונים שהגיעו אליהם וכן העובדה ששר הבטחון משה יעלון ביטל את השתתפותו בכנס ירושלים של בשבע בשבוע הבא, ככל הנראה מחשש לעימות בעקבות ההרס הצפוי.

"המזכירותמתואמת עםראש המועצה יוסי דגן אשר הביע תמיכה במאבק החשוב הזה. כמו כן, המזכירות נמצאת בקשר עם חברי כנסת.לפי מה שהבנו עד כה,הרקע למהלך הוא עניין פנימי במנהל האזרחי שהציג דרישה לדרג המדיני לבצע סבב הריסות משמעותי".

לדבריו של אלברט, הרציונל מאחורי המאבק, הוא החיבור בין היהודים. "אנחנו רוצים לחבר כמה שיותר יהודים יחד ולהראות שאין לגיטימיות לפגיעה ביהודה ובהתיישבות בארץ ישראל. מי שפוגע ביהודים הוא לא בסדר".

אלברט מספר, כי הפעילות סביב סירוב פקודה תתמקד בשיחות עם חיילים, פרסום שלטים וחלוקת פליירים. "נסביר לשוטרים ולחיילים למה צריך לסרב פקודה ואיך לעשות את זה בצורה חכמה ובלי להסתבך", מציין אלברט. "המטרה היא לא להתנגש עם השלטון אלא לפעול בחכמה וליצור חיבור בין היהודים, שיצא ממנו רק טוב".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד