בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לבחון מחדש האם ההצגה מעלה תכנים מסיתים"

בעקבות הביקורת, משרד התרבות יבחן את ההצגה 'פלסטין שנת האפס' שצפויה לעלות בפסטיבל עכו בסוכות. "לא יתכן שמשרד התרבות ימן את הצגה מסיתה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ד' תשרי תשע"ז - 20:49 06/10/2016
גודל: א א א
צילום מסך מתוך ההצגה
צילום מסך מתוך ההצגה

בפסיטבל עכו שייערך בחול המועד סוכות, צפויה לעלות הצגה השנויה במחלוקת בשם 'פלסטין שנת אפס', בידי תאטרון אחר. ההצגה מספרת את סיפורו של שמאי בנין הבוחן את כל הנזקים שצה"ל גרם לערבים ברצועת עזה ובירושלים. כמובן שמדובר בבתיהם של מחבלים, ומבנים אשר משם בוצע ירי טילים לעבר יישובי ישראל.

ההצגה מוצגת בידי ארגון 'זוכרות', הקורא להחזרת כל "הפליטים" לישראל. מי שעומד מאחורי ההצגה הזו הוא 'המוקד להגנת הפר', ארגון שמאל קיצוני וכן הארגון 'עדאללה' המסייע רבות למחבלים בכלא, פועל כנגד צה"ל בבית הדין הבינלאומי בהאג ועוד.

"לא יתכן שמשרד התרבות ימן את ההצגה הזו", אומר שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו. "כמו שהשרה הוציאה את הסרט על יגאל עמיר מפסטיבל ירושלים – על ההצגה הזו לצאת מפסטיבל עכו".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

בעקבות הביקורת שהושמעה כנגד ההצגה, נפגשה שרת התרבות מירי רגב עם ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, וסוכם כי העירייה תבצע בחינה מחודשת של ההצגה הצפויה לעלות במסגרת הפסטיבל. כמו כן, השרה החנתה את ראשת מינהל התרבות לצפות בהצגה ולבחון אם אכן יש בה תכנים מסיתים הפוגעים במדינה ובסמליה.

"כפי שאמרתי בעבר, יש אבחנה ברורה בין חופש ביטוי לחופש מימון", נמסר מלשכתה של השרה רגב. "אף מדינה גם מדינת ישראל לא תממן מופעים החותרים תחת קיומה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד