בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"להגיד ש'התקווה' זו פרובוקציה - גזענות"

בית משפט השלום הרחיק את אברהם פואה, החשוד בשירת התקווה בהר הבית, משטח ההר למשך שבועיים ימים. "נחה דעתי כי קיים חשד סביר לכך שהתנהגותו של המשיב אכן היה בה כדי להפר את שלום הציבור"

  • ל' שבט תשע"ו - 11:57 09/02/2016
גודל: א א א
מעצרו של פואה (צילום מסך)
מעצרו של פואה (צילום מסך)

בית משפט השלום בירושלים, הורה היום (שלישי) על הרחקתו לתקופה בת שבועיים של אברהם פואה, הנער היהודי שנעצר אתמול לאחר שהחל לשיר את המנון התקווה בשטח הר הבית. פואה הואשם כי הפר את הסדר הציבורי ונציג המדינה טען כי "יש בהתנהגותו של המשיב לעורר עימותים אלימים בהר הבית".

צפו בסרטון:

(צילום: יונתן גולדנברג)

פואה החליט לייצג את עצמו ללא עורך דין, ואמר לשופט, דוד שאול גבאי ריכטר, כי "לטעון ששירת התקווה היא מעשה פרובוקטיבי זו גזענות". נציג המדינה טען כי תוך כדי עיכובו בידי השוטרים בהר, השתחווה פואה על רצפת הר הבית. מנגד השיב פואה כי השוטר הטיח אותו ברצפה והוא חטף מכה מכך. עוד אמר פואה והוסיף כי השוטרים נהגו בו באלימות ודברו אליו בגסות.

פואה שנעצר אתמול בצהריים עוכב כשש וחצי שעות ולאחר מכן נעצר ושהה בלילה בבית מעצר, זאת בשל סרובו לחתום על הרחקתו מההר בידי קצין משטרה. בנוסף להרחקה שהושתה עליו מתחומי הר הבית, הורה לו השופט ריכטר לחתום על התחייבות עצמית על סך 5,000 שקלים על ידי ערב נוסף.

"נחה דעתי כי קיים חשד סביר לכך שהתנהגותו של המשיב אכן היה בה כדי להפר את שלום הציבור" כתב השופט ריכטר בהחלטה. "שירת המנון התקווה בנסיבות שתארתי, ובזמנים המתוחים בהם אנו קיימים היום, רווי האלימות וההסתה, יש לאקט זה משמעות ונחה דעתי כי הוא מהווה בנסיבות העניין אקט הפגנתי".

"לא למותר לציין כי סמלי המדינה, לרבות ההמנון הלאומי, מוגנים בחוק והם ערכי יסוד של החברה. חופש הביטוי הוא גם זכות יסוד בחברה, ואולם חופש זה יכול לסגת שעה שקיים חשש ממשי וקרוב לוודאי שביטוי מסוים יגרום להפרת הסדר".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד