בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"להגיד שנטיות הפוכות זה נורמאלי?!"

בראיון וידאו לקול היהודי, מספר ד"ר נמיר על סתימת הפיות בוועדה לאתיקה רפואית וחושף כי שניים מהשופטים שהדיחו אותו הם בעלי נטיות הפוכות. "גונזים מחקרים שלא מתאימים להם"

  • י"ח אלול תשע"ה - 21:52 02/09/2015
גודל: א א א
דר סודי נמיר בראיון וידאו לקול היהודי (יהודה פרל)
דר סודי נמיר בראיון וידאו לקול היהודי (יהודה פרל)

שבועיים אחרי שהודח ד"ר סודי נמיר מהלשכה לאתיקה רפואית בעקבות התבטאויותיו בנוגע להתייחסותם של מספר רופאים לבעלי נטיות הפוכות וחוסר הרצון לטפל במצוקתם.

בראיון וידאו לקול היהודי, מספר ד"ר נמיר על השתלשלות העניינים. "זה התחיל מדיון בעניין של משפחות של בעלי נטיות הפוכות בנפאל, שהיו שטענו שהן יוצרות נטל על החברה. קמה שם צעקה של אנשים קולניים שזו 'גזענות' והם נורמאלים ואסור לפסול אותם", מספר נמיר.

"בהתחלה שתקתי, אבל בשלב מסוים כבר לא יכולתי לסבול את השתיקה של מי שנראים הרוב, הרוב הדומם מה שנקרא, ואמרתי דברים ברורים. אמרתי שזו סטייה, וצריך לחנך שזו סטייה, ושהתא המשפחתי זה דבר קדוש ואנחנו נילחם על זה".

"כתבתי בפורום שלדעתי, אם נטיות הפוכות זה בסדר, אז גם פדופיליה שמוסכמת כדבר פסול גם מצידם, תוכל מתי שהוא לקבל הכשר. זה מה שקורה כשאין גבולות ואמות מידה של מוסר מוחלט". ד"ר נמיר מציין כי הרופאים שהתלוננו לוועדת האתיקה, הוציאו דברים מהקשרים ומוסיף ואומר כי היו כאלו שהוציאו את ההתכתבות בפורום סגור, לעיתונאים בחוץ, זאת למרות שהתחייבו שלא לעשות כך.

במקביל להוצאת הדברים לתקשורת, הוגשה תלונה כנגד נמיר לועדת התיקה הרפואית, אך יו"ר הועדה החליטה שכיוון שנמיר יושב בוועדה, הדיון צריך להתקיים בפורום אחר, והחליטה להעביר את הדיון לבית הדין של ההסתדרות הרפואית. נמיר אף סיפר כי שניים מחברי בית הדין הם בעלי נטיות הפוכות בעצמם, אך ככל הנראה הם לא חשבו שישנה בעיה כלשהיא בשבתם כשופטים. כזכור, בית הדין של ההסתדרות קבע כי בעקבות הדברים שפרסם, נמיר כבר אינו ראוי להחליט החלטות מוסריות רפואים, והוחלט על הדחתו מועדת האתיקה.

"הגעתי בלי שום הכנה", אומר נמיר, "אך עם כל הכבוד הראוי ליהודי אחר, שמעתי את דבריהם ולא הסכמתי לשום מילה שנאמרה. עד היום אני חושב שאין שום דבר לא מוסרי בדברים שאמרתי. לדבריו, רצח שירה בנקי באירוע התועבה בירושלים השפיע על החלטת השופטים.

נמיר גם מספר על מהפך שחל בעולם הרפואה בפרט ועולם המחקר בכלל בכל הנוגע לנושא של נטיות הפוכות. "בעבר העניין הוגדר כבעיה פסיכיאטרית וכסטייה", אומר נמיר ואף מציין מספר עובדות מעניינות בנושא. "בתקופת הבריטים זה עוד היה עבירה על החוק, בצה"ל הפרופיל הנפשי של חייל כזה היה יורד ברמה שהוא כבר לא יכול לשרת". לדברי נמיר מדובר בשינוי שהתחיל בעיקר בארצות הברית ומשם התפשט לישראל. "פתאום זה השתנה. זה התחיל בארצות הברית, היה על זה מלחמות שם, אבל הבג"צים תמיד פסקו בעד הדבר הזה".

| "המחקרים על בעלי נטיות הפוכות – לא אובייקטיבים"

"יש לנו בעיה אמיתית של אנשיים שיש להם נטייה לא טבעית ובמקום לנסות לשנות את זה הם רוצים לשנות את החברה ולהרוס את התא המשפחתי. זו בדיוק האנטי-תזה של "מה טובו אוהליך יעקוב שמכתיבה לנו תורתינו הקדושה".

עוד טוען נמיר כי המחקרים בנושא הם לא תמיד אובייקטיבים. "כחוקר ומרצה בכיר בבן גוריון אני יכול לספר, שמחקרים מושפעים בדרך כלל גם מנטיות אישיות ופוליטיקה של הכותב. בעולם התעשייה הרפואית ידוע שהרבה מחקרים עם תוצאות לא רצויות, פשוט נגנזים. זו החלטה של העיתון והחוקר אם כדאי לפרסם את המחקר". זו הסיבה לדבריו, שאפשר למצוא מחקרים רבים שמספרים על זוגיות נורמאלית כביכול או ילדים נורמאלים במשפחות כאלו, בשונה ממחקרים הפוכים שאינם בנמצא כל כך.

"אף אחד לא דואג לממן מחקרים שמראים כמה האנשים האלה סובלים", אומר נמיר. "אין מחקר ששואל מה קורה לילדים שגדלו בלי מציאות של תא משפחתי נורמאלי עם זוגיות בין גברים לנשים. אני יכול לשתף קצת מהטלפונים שקיבלתי על אנשים שסובלים מהתופעה הזאת. תופעה שצריך לתת עליה את הדעת גם מהצד ההלכתי, וגם מהצד הסוציאלי–פסיכולוגי, המקצועי. צריך לייצר טיפול לאנשים שסובלים מזה, אבל להחליט שזה נורמאלי? זה כמו להגיד לנכה שהוא הולך רגיל, זה ממש עיוורון".

תגובות (16) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד