בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"להדוף את הפרעות"

ארנה קובוס, פעילה וותיקה בהתיישבות היהודית במקום, מותחת ביקורת חריפה על בניית העיר הבדואית בבקעת הירדן. "במקום הזה נכרתה הברית בין עם ישראל לא-לוקיו. זה שערי הארץ"

  • כ"ז אלול תשע"ד - 13:18 22/09/2014
גודל: א א א

התסכול מבעיית הפזורה הבדואית בבקעת הירדן והרצון לפתח "מדינה פלסטינית", מוביל את מדינת ישראל לקידום תכניות למסירת שטחים ובניית ערים ערביות הרחק מעיני הציבור. כך לדוגמא העיר ראוובי ההולכת ונבנית באיזור הישובים עטרת ונווה צוף וכן העיר הבדואית שנמצאת בתהליכי בנייה בבקעת הירדן.

כפי שכבר פורסם, העיר הבדואית החדשה, שתקרא תלת-נועימה, תאכלס בשלב הראשון בדואים שבנו את בתיהם בצורה בלתי חוקית, ובהמשך יאספו למקום שבטים בדואיים מרחבי יו"ש. המנהל האזרחי מכשיר במקום 1,140 מגרשים על שטח בגודל 1,800 דונם. על חשבון המדינה, כמובן.

"פירוש הדבר הוא סילוק בקעת הירדן מאיתנו", אמרה ארנה קובוס פעילה וותיקה בהתיישבות היהודית באזור בקעת הירדן בואכה יריחו. "כעת החווה שלנו היא הישוב היהודי היחיד באזור. למסור את בקעת הירדן לבדואים זה אסון", היא מזהירה. "בקעת הירדן היא מקום הברית בין עם ישראל לא-לוקיו".

"לתת את בקעת הירדן כמו שנתנו את חבל עזה?! זה מזעזע", מזדעקת קובוס. "בקעת הירדן היא שערי הארץ. יהי רצון שנצליח להדוף את הפרעות", מוסיפה קובוס תפילה קצרה לסיום.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד