בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"להשיב את השליטה היהודית לשאנור"

מאות יהודים נחסמו בדרכם הלילה לישוב החרב שאנור. "לשוב הביתה ולעלות את הדרישה להשבת השליטה היהודית לשאנור"

  • יח"צ
  • ד' אייר תשע"ו - 08:14 12/05/2016
גודל: א א א
עליית מתיישבים לשאנור, הלילה (חומש תחילה)
עליית מתיישבים לשאנור, הלילה (חומש תחילה)

מאות יהודים ובהם עשרות ממשפחות מגורשי חומש ושאנור עשו דרכם הלילה (חמישי) לישוב החרב שאנור ונחסמו בדרכם על ידי כוחות צבא ומשטרה.

המשפחות הרבות, אשר גורשו לפני כעשור מביתם בצפון השומרון, ואשר היו מלוות בתומכים רבים, עשו את דרכם לחגוג את יום העצמאות ביישוב החרב שאנור, נתקלו במחסומים אשר הוצבו על ידי צה"ל והמשטרה.

החסימות כללו מספר מחסומים בהם הוצבו שוטרים וחיילים וכן מספר חסימות של דרכי גישה הסמוכים לכפרים הערבים באזור, אשר נחסמו על ידי צה"ל מבעוד מועד.

המתיישבים בדרכם לשאנור, הלילה (חומש תחילה)

בכוונת המשפחות היה לשוב לביתם ולחוג על חורבות הישוב את יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל, מתוך דרישה לחזרה מלאה ליישובי צפון השומרון והקמתם מחדש.

המשפחות מסרו הבוקר כי "ב"ה לא שכחנו את ביתנו, אין יום יותר מתאים מאשר יום העצמאות בכדי לשוב הביתה ולעלות את הדרישה להשבת השליטה היהודית לשאנור, יום שמסמל את תחילת הריבונות היהודית בארצנו." אמרו.

| "לא נשקוט עד השגת המטרה"

המשפחות הוסיפו כי "גם מי שתמך בהתנתקות מכיר היום בכישלון תכנית העקירה והגירוש, ואין שום סיבה, ביטחונית או מוסרית, שלא לאפשר לעשרות משפחות חומש ושאנור לשוב הביתה. אין דבר שמבטא יותר מכל את העצמאות היהודית מאשר לקבל את ההחלטה המתבקשת להקים מחדש את הישובים הפורחים של צפון השומרון. לצערנו היום נחסמנו, אך לא נשקוט עד להשגת מטרה זו", מסרו.

המתיישבים ומשפחות המגורים חוזרים הביתה (חומש תחילה)

ח"כ בצלאל סמוטריץ אשר היה בדרכו לשאנור יחד עם המשפחות מסר כי "אין צודקת מדרישת המשפחות, בע"ה עוד נזכה לשוב יחד לישובים ולחדש את עצמאותנו בכלל מרחבי ארץ ישראל".

העלייה הלילה לשאנור הינה חלק מפעולת המשך לעליית המשפחות עם תומכים רבים בקיץ האחרון, אז נשארו בישוב שלושה ימים עד שפונו בידי כוחות צה"ל ומג"ב.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד