בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לוחם המג"ב הואשם בהריגה

על פי האישום, הלוחם ירה כדור חי במתפרע הערבי לאחר שזה יידה לעברו אבנים במרחק של עשרות מטרים בלבד. "ראיות עם המון סימני שאלה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • א' כסלו תשע"ה - 12:36 23/11/2014
גודל: א א א
מתוך תיעוד האירוע (צילום מסך)
מתוך תיעוד האירוע (צילום מסך)

לאחר יותר משבוע וחצי במעצר: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום בגין הריגה נגד לוחם המג"ב, ששמו עדין נאסר לפרסום, לאחר שעל פי החשד ירה למוות במתפרע ערבי בביתוניא לפני כחצי שנה.

על פי האישום, ביום חמישי ט"ו אייר ה'תשע"ד, נשלח הנאשם יחד עם שבעה מחבריו לעמדה המשקיפה על כביש מרכזי בביתוניא, זאת בכדי למנוע התקרבותם של המתפרעים למחסום הסמוך ביום "הנכבה".

הנאשם, מפקד כיתה במג"ב, צויד ברובה M-16 שעליו מורכב רומה לירי גומי ובמחסניות אדומות לירי גומי וכן כדורים לירי חי. על פי ההוראות, היה אחראי הנאשם לבצע ירי גומי לעבר המתפרעים, זאת בעת הצורך על פי הנהלים הרגילים לשימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

על פי כתב האישום, מספר מתפרעים הגיעו למרחק של כ-60 מטרים בלבד מהמקום בו הוצבו הלוחמים, והחלו ליידות לעברם אבנים בידיהם ובאמצעות קלע דוד. הנאשם קיבל אישור לירות לעב המתפרעים כדורי גומי, ועל פי האישום, סמוך לשעה 13:45, הכניס הלוחם הנאשם כדור חי למחסנית כדורי הגומי וירה אותו לעבר מתפרע כבן 17. המתפרע, שיידה קודם לכן אבנים לעבר הלוחמים, נפגע בבטנו והתמוטט. חבריו העבירו אותו לחדר מיון בבית החולים ברמאללה, שם נקבע מותו במהלך ניתוח.

עורך דינו של הנאשם בני כ"ץ, אמר במהלך הדיון, כי הראיות שהוצגו הן "ראיות שכל אחת מהן ניתנת לסתירה בנקל על ידי מומחים של הצד השני. הראיות הללו, יש בהן המון סימני שאלה והרבה הרהורים בשלב זה". בין יתר הפרטים, ציין עו"ד כי הקליע נשאר שלם, וזאת לאחר שלטענת המשטרה הוא חדר את גופו של המתפרע ויצא מהצד השני. לדברי העו"ד, לא יתכן במצב כזה שהקליע יישאר בשלמותו.

בין הראיות המונחות בפני בית המשפט, עומדת עדויותיהם של חברי השוטר ומפקדו, אך גם בהם עומדות שאלות ספק. כמו כן, הוצגו לבית המשפט הודעה של קרוב משפחתו של השוטר ותמלול שיחה טלפונית בין הנאשם לבין אדם אחר לאחר האירוע.

השופטת ג'ויה סקפה-שפירא, סרבה לבקשתו של עו"ד כץ לשחרר אתה חשוד למעצר בית. "ניתן לומר שישנן ראיות מסוימות התומכות בכך, אך עוצמתן של הראיות אלה אינה גבוהה", קבעה השופטת והוסיפה כי "מכל מקום, יש ראיות כי המשיב צפה את תוצאות מעשיו". יחד עם כתב האישום, הוגש בקשה לעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד