בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לחנך בנות לגיוס לצה"ל? שר החינוך לשעבר מתנגד

שר החינוך לשעבר מטעם המפד"ל הרב יצחק לוי תוקף את כוונת משרד החינוך לתקצב עמותות שיכווינו בנות דתיות לשירות בצה"ל. "העמותות ודאי יכניסו אווירה אחרת בבתי הספר כיוון שזה תפקידן ורצונן וייעודן - להגביר גיוס של הבנות לצה"ל"

  • יח"צ
  • כ"ה כסלו תשע"ז - 16:26 25/12/2016
גודל: א א א
הרב יצחק לוי (צילום מסך, ארכיון)
הרב יצחק לוי (צילום מסך, ארכיון)

הרב יצחק לוי, שר החינוך לשעבר מטעם המפד"ל, ויו"ר העמותה של מכללת חמדת הדרום, תוקף את כוונת משרד החינוך לתקצב עמותות שיכווינו את בנות החמ"ד לשירות בצה"ל.

דברי הרב לוי מגיעים בעקבות עצומת הרבנים שהוציא ארגון 'חותם', כנגד "קול קורא" שהוציא בנושא משרד החינוך. לדברי הרב לוי, העמותות ישפיעו על האווירה במוסדות החינוך של הציונות הדתית, משום שהן בעלות אג'נדה.

"אני חושב שהכנסת העמותות האלו מיותרת, כיוון שהבנות שלנו גם יודעות לאן לפנות וגם ממי לבקש סיוע וכן הלאה", אומר שר החינוך לשעבר. "העמותות ודאי יכניסו אווירה אחרת בבתי הספר כיוון שזה תפקידן ורצונן וייעודן - להגביר גיוס של הבנות לצה"ל, ואני חושב שזו מגמה לא נכונה. מי שהולכת לצה"ל צריך ללוות אותה ולכוון אותה ולאחל לה הצלחה זה דבר ברור, אבל לבוא ולשנות את המדיניות שהיתה נקוטה בחינוך הדתי שכיוון בעיקר לשירות הלאומי ולהכניס עמותות שממש ישנו את ההכוונה ואת האווירה זה לא נכון".

הרב לוי מתייחס גם לעתירה שהוגשה לבג"ץ בדרישה שהחמ"ד יכווין את תלמידותיו לשירות צבאי, ואומר כי הוא מקווה שבג"ץ לא יתערב בסוגיא, השייכת לדבריו למשרד החינוך.

"אני מקווה שבג"ץ לא יתערב בעניין הזה, כי השירות הלאומי היום מוכר כמקביל לשירות בצה"ל בצורה גמורה", הוא אומר. "בג"ץ אף פעם לא התערב בתכניות לימודים ובתוך בתי הספר, כי זה לא עניינו של בג"ץ אלא של משרד החינוך. אולם אם בג"ץ יכריח לעשות את זה יהיה צורך לבחון את הנושא לעומק, אולם אני מקווה שזה לא יקרה".

עם זאת, לדברי הרב לוי אין מגמה של שינוי מהותי בחמ"ד ולדבריו "ראש החמד אברהם ליפשיץ מנהל את החמ"ד בצורה מאוד טובה וראויה". אולם הרב לוי מודאג דווקא מהשינוי המתרחש בצה"ל, שינוי שעשוי להשליך גם על בני הציונות הדתית.

"אני חושב שבנושאים האלו בצבא יש שינויים שאנחנו צריכים מאוד לשים אליהם לב, בכל נושא העירוב בין גברים לנשים, ובכל מיני הוראות ופקודות חדשות שצריכות להדאיג אותנו. אני שמח שלרבני הציונות הדתית וראשי ישיבות ההסדר יש שיח עם הרמטכ"ל ומפקדי הצבא בנושאים הללו ואני מקווה ששם יובן שצריך ודאי וודאי לשמור על הצניעות וכל מה שצריך כדי שנוכל לשרת בצבא כמו שצריך בלי לעבור על איסורים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 21 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד