בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לחנך מגיל קטן לעבודה עברית"

חברת ארץ הצבי פתחה בית בד חדש בשילה על טהרת העבודה העברית. "תילאנדים בחקלאות וסינים בבניה? יהודים צריכים לעבוד בארץ", אומר מנהל החברה

  • אברהם שפירא
  • כ"ד חשון תשע"ה - 21:24 17/11/2014
גודל: א א א
בית הבד החדש בשילה (יקב טורא)
בית הבד החדש בשילה (יקב טורא)

חברת ארץ צבי פתחה לאחרונה בית בד לייצור שמן ביישוב שילה. לאחר שנים של פעילות, השתדרגה החברה וכעת תפעיל בית בד עצמאי.

המקום חי על "טהרת עבודה עברית", כך פותח את השיחה עם'הקול היהודי'ארז בן סעדון שמנהל את בית הבד. "אנחנו מעסיקים מעל עשרה יהודים אוהבי הארץ וחקלאות ברוך ה'. הרבה פעמים קשה למצוא יהודים שיעבדו ב'עבודת כפיים', אבל מבחינתנו אי אפשר שבחקלאות יעבדו תאילנדים ובבנייה יעבדו סינים".

בית הבד החדש בשילה (יקב טורא)

"אנחנו צריכים ללמד את הילדים מגיל קטן עבודת כפים, ואת חשיבות העניין הזה שיהודים צריכים לעבוד בארץ", אומר ארז ועובר לדבר על טיב המוצר אותו הם משווקים. "המוצר הוא מאוד איכותי, מאוד בריא. עכשיו ב"ה הגענו לתוצר המספיק לפתיחת בית בד. כל מי שרואה לנכון לצרוך שמן זית אנחנו מזמינים אותו לטעום מהשמן שלנו וליהנות, שיהיה לבריאות", הוא מאחל.

יש לציין כי בנוסף לחברת ארץ הצבי המגדלת עצי זית, מפעיל בן סעדון את יקב 'טורא' לייצור יין הנמצא בישוב רחלים. הכרמים הראשונים ניטעו בהרי היישוב ברכה בשומרון ומהם הונפק יין איכותי שאף זכה למספר פרסים בתחום היין. היינות מיוצאים גם למדינות שונות ברחבי העולם ובהם ארה"ב, בלגיה, אוסטרליה וקנדה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד