בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לכנות אדם "שמאלני קיצוני" - אינה השפלה

כך קבע בית המשפט המחוזי בתביעת לשון הרע שהוגשה לפניו

  • א' ניסן תשע"ז - 17:13 28/03/2017
גודל: א א א

האירוע החל במהלך מבצע צה"ל 'צוק איתן' ברצועת עזה, אז נערך דיון בדף הפייסבוק 'חרם על חדשות ערוץ 2 וחדשות ערוץ 10' סביב מאמר של עיתונאי 'הארץ' גדעון לוי. הדיון נערך תחת הכותרת 'גדעון לוי מחבל של החמאס או לא'. בדיון שהתפתח כתב אחד המשתתפים כלפי משתתף אחר כי 'האדם הזה שמאלני קיצוני שתומך בערבים. מנהל סניף 'סופר פארם'. אני סומך עליכם אחים ואחיות בדם הימני שלנו, שתדעו לפתוח עליו ולהגיע עד לסניף שלו, לזבל יהודי שמאחל מוות לחיילים שלנו".

תביעה שהוגשה על ידי נשוא התגובה לבית משפט השלום נדחתה בנימוק כי היא 'זוטי דברים'. ערעור לבית המשפט המחוזי שינה את התמונה, אך גם הוא קבע כי הכינוי 'שמאלני קיצוני התומך בערבים' אינו לשון הרע, על אף שהוא הרשיע את הנתבע באמירות אחרות שלדעתו מהוות הסתה שנעשתה בכוונה לפגוע.

לאחר הערעור שהוגש בפני שופט המחוזי יצחק כהן, חייב השופט את המשיב לשלם למערער פיצוי בסך 10,000 ₪. עם זאת הדגיש השופט כי היותו של אדם בעל דעה 'שמאלנית' אין בה משום פגם, ואף תמיכה באנשים ממוצא ערבי אינה פסולה כלל ועיקר. לפיכך קבע השופט כהן כי השני הדברים הללו אין משום ביזוי המערער או השפלתו, גם אם הוא אינו תומך בערבים ובעל דעות ימניות.

הסיבה להשתת פיצוי על המשיב נובעת מכך שהוא כינה את המערער "זבל יהודי שמאחל מוות לחיילים שלנו". לדעת השופט כהן הכינוי 'זבל' מטרתו להשפיל את הנאשם ולבזותו. כמו כן, האשמת אדם כי הוא מאחל מוות לחיילי צה"ל במדינת 'כל העם צבא' משמעותה סימון האדם כ'בוגד'. בנוסף, קריאתו של המשיב לבוא למקום עבודתו של המערער, מוכיחות לדעת השופט, כי באמירה זו התכוון המשיב לפגוע במערער והסית לכך.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד