בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"למה לא הפצצנו הבית לפני הפעלת המטען?"

ערבי שטופל בידי חיילי צה"ל במהלך צוק איתן התברר כמחבל, רק כשניסה להשליך רימון חוסל בידי הכוח. מבצע צוק איתן מספר את תוצאות "מוסר הלחימה" של צה"ל

  • אברהם שפירא
  • י"ד תמוז תשע"ה - 19:00 01/07/2015
גודל: א א א
חיילים במבצע צוק איתן (דובר צה"ל) (דובר צה"ל)
חיילים במבצע צוק איתן (דובר צה"ל) (דובר צה"ל)

אופיר זילברשטיין, סגן אלוף בצה"ל סיפר ל'ישראל היום': "עשינו הכל כדי שלא ייפגעו אזרחים, אבל זו מלחמה, ובמלחמה יש אירועים", הוא מתייחס למבצע 'צוק איתן' בו לחם. "אני לא נתקלתי - לא בלחימה ולא אחריה - באירועים שהרגשתי שהם חורגים מההגדרות. היו מקרים שהגענו לבית, לא נגענו בו ואחר כך התפוצץ עלינו מטען בחומת הבית, ובדיעבד התגלה שזה מחסן אמל"ח של חמאס. ואז נשאלת השאלה למה לא פגענו בבית לפני".

במהלך המבצע, מספר בצלאל שנייד מג"ד בנח"ל כי החפ"ק שלו עידכן אותו כי נשמע קול בכי באזור הלחימה. "חיפשנו ומצאנו "פלשתיני" מבוגר, בן כ־60, שוכב פצוע על הרצפה, בוכה מכאבים. טיפלנו בו על ידי צוותים רפואיים, נתנו לו לשתות מהמים שלנו. כחלק מהטיפול היינו צריכים לגלגל אותו כדי להרים אותו לאלונקה. כשגילגלנו אותו ראינו שני רימוני יד מתחת לגב שלו. נתתי לכולם פקודה להתרחק, והזמנו את הסהר האדום כדי שימשיכו לטפל בו. אחרי דקות ספורות הוא הכניס את היד שלו מתחת לגוף, צעק אללה אכבר וזרק רימון. רק אז הרגנו אותו".

שנייד סיפר כי "בימים הראשונים פגענו בכמה בתים, אבל לא פגענו בקבוצת בתים שהיו במרחק של 700 מטר מהמנהרה שטיפלנו בה, ומאחד הבתים האלה ירה צלף שפגע בקצין האג"ם שלי ופצע אותו קשה. היו מעט מאוד מקרים שבהם פגענו במבנה ולא היו פיצוצי משנה".

לאחרונה, לאחר הפרסומים בעניין דו"ח האו"ם שנכתב כנגד מדינת ישראל במבצע 'צוק איתן' וקולות שנשמעות מארגוני שמאל כמו 'שוברים שתיקה' שלטענתם חושפים עדויות של חיילים המעידים על "פשעי מלחמה" של צה"ל, פתחו חיילים משוחררים דף הפייסבוק 'האמת שלי' ובו הם מגוללים סיפורים שאותם הם חוו ובהם הם הסתכנו בגלל 'מוסר הלחימה' של צה"ל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד