בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

למרות האירועים: הצעדה תתקיים כרגיל

בתום סאגה משטרתית אותה הגדירו ב'נשים בירוק' כ"ביזיון לאומי ואפליה" אושר קיומה גם השנה של מסורת צעדת ליל תשעה באב, זו השנה העשרים לקיומה

  • יח"צ
  • ד' אב תשע"ד - 21:36 31/07/2014
גודל: א א א
ממשיכים לצעוד. נשים בירוק
ממשיכים לצעוד. נשים בירוק

בימים אלה נערכות ההכנות האחרונות לקראת קיומה של צעדת ליל תשעה באב סביב חומות העיר העתיקה, מסורת אותה מקיימת תנועת 'נשים בירוק' מדי שנה.

צעדת ליל תשעה באב תתקיים זו השנה העשרים. הצעדה מחדשת מסורת קדומה אותה נהגו יהודים לקיים כבר לפני אלף שנים. בתקופת המנדט הבריטי חודשה המסורת אך נקטעה עד לחידושה ביוזמת ראשי "נשים בירוק", לפני עשרים שנה.

קצובר ומטר מספרות כי התוכנית המקורית לשנה זו הייתה לחתום את הצעדה על הר הבית במעמד קריאת מגילת איכה משותף. כזכור, לפני חודשים מספר הוגשה בקשה למשטרה ברוח תכנית זו, אך תשובת המשטרה התמהמהה. רק לפני כשבועיים, במהלך מלחמת 'צוק איתן', נקבעה להן פגישה במשטרה עם ניצב משנה אבי ביטון, מפקד משטרת "מרחב דוד", ובה נאמר להן כי בליל ט' באב אין ולא יהיו ביקורים בהר הבית, ובוודאי לא כניסה דרך שער האריות, "אתם יכולים להיכנס בשעות בהן ההר פתוח", פסק ביטון.

השתיים שאלו את הקצין אם משמעות הדברים היא שביום ט' באב עצמו ניתן יהיה להכניס את כל הצועדים. תשובתו הייתה "רק בשעות הביקור, בקבוצות של 25 איש, כמה שיצליחו להיכנס בזמן המוקצב". השתיים שהגדירו את המענה כ"לעג לרש" מחו בפניו על מה שהן רואות כאפליה, ביזיון ונמיכות קומה לאומית. ביטון מצידו נתלה בטיעון הידוע והמוכר: "לא נפר את הסטטוס קוו".

לאחר הפגישה הזאת, מספרות קצובר ומטר, היה חשש שהצעדה כולה תבוטל בהנחיית המשטרה לנוכח המלחמה ברצועת עזה. אחד מפרקליטי הצמרת של ישראל התנדב להיכנס לעובי הקורה ובעקבות הייעוץ המשפטי שהעניק לתנועה התאפשר ואושר קיום הצעדה במסלולה הרגיל מזה 19 שנה, "גם ברחוב סולטאן סולימאן, שכה חשוב להפגין בו נוכחות יהודית מאסיבית דווקא בתקופה זו", כלשונן של קצובר ומטר.

נזכיר כי בשנים קודמות השתתפו בצעדה אלפי אנשים שהגיעו מכל רחבי הארץ ואף קבוצות מחו"ל כמו גם רבנים, אישי ציבור וחברי כנסת. כבכל שנה תיפתח הצעדה במעמד קריאת מגילת איכה בגן העצמאות ומשם תחל הצעדה, מאובטחת ע"י משטרת ירושלים, סביב החומות אל עצרת הסיכום שתתקיים בשער האריות. בעצרת יישאו דברים ח"כ אורית סטרוק, יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת, מר גרשון מסיקה, יו"ר מועצת שומרון, פרופ' אריה אלדד, יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, ודניאל לוריא, איש עמותת "עטרת כהנים".

לאחר העצרת יצעדו המשתתפים אל שער האשפות הסמוך לכותל המערבי. ב'נשים בירוק' מבטיחים להמשיך ולנסות בשנה הבאה לעלות להר הבית.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד