בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

למרות האליבי המושלם - החייל נשאר במעצר

חייל צה"ל שנעצר בחשד לריסוס כתובות תג מחיר בבקו"ם נשאר במעצר 36 שעות למרות שעמד לו האליבי המושלם ביותר שכן באותה עת שהה במעצר בכלא 6. ארגון חוננו: "מעצר שערורייתי"

  • יח"צ
  • ח' אלול תשע"ד - 21:40 03/09/2014
גודל: א א א
כלא צבאי (דובר צה"ל)
כלא צבאי (דובר צה"ל)

שוב מעצר תמוה של חייל צה"ל בחשד ל"תג מחיר" מסתיים בלא כלום.

חייל תושב הישוב יצהר שבשומרון נעצר בתחילת השבוע בחשד לריסוסכתובות "תג מחיר" בבקו"ם.

הצעיר התייצב לפני כחודש בלשכת הגיוס וביקש להתגייס לצה"ל, אולם לאחר שהתברר כי היה עריק מספר חודשים, הוא נידון ל-20 יום מחבוש אותם ריצה בכלא 6 שבכרמל.

בסוף השבוע האחרון שוחרר החייל, ובתחילת השבוע התייצב בבקו"ם והחל שרשרת חיול. אולם ביום שני, בעת שישב בבקו"ם, ניגשו אליו מספר שוטרי מצ"ח ועצרו אותו.

"כבר ברכב אמרו לו שהוא חשוד בריסוס תג מחיר וכתובת על דרוזים בבקו"ם, אבל הוא הכחיש כל קשר לכך", סיפרו מקורבי החייל. אולם ההפתעה הגדולה הגיעה לאחר שעו"ד עדי קידר מארגון חוננו, המייצג את החייל, בירר באיזה תאריך התבצע האירוע בו חשוד החייל.

התברר כי האירוע התרחש בבסיס תל השומר, בעיצומה של התקופה בה שהה החייל בכלא 6. אולם למרות האליבי המוצק, שבתוך זמן קצר ניתן לאמתו, התעקשו חוקרי מצ"ח להשאיר את החייל במעצר למשך 36 שעות.

"האם החוקרים חשבו שהוא חפר מנהרה מהכלא שבצפון, ריסס כתובות בתל השומר ואז חזר לבית הכלא?", תמהים בארגון חוננו המסייע משפטית לחייל. "זו התנהלות שערורייתית, וברור לנו שמעצרו נבע מסיבה אחת ויחידה והיא מקום מגוריו בישוב בשומרון, והעובדה שהוא חובש כיפה גדולה".

כאשר הבינו החוקרים שלא יוכלו להאריך את מעצרו בבית דין בשל האליבי, שוחרר אמש (ג') החייל ממעצר, בטרם הסתיימו 48 השעות בהן ניתן לחוקרי מצ"ח להחזיק חייל במעצר ללא שיובא בפני שופט.

עו"ד עדי קידר המייצג את החייל מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "מדובר בהתנהלות חמורה של חוקרי מצ"ח, אשר על אף הצגת אליבי ברור ומוצק, בחרו להשאיר את החייל במעצר. התנהלות שכזו גורמת לפגיעה באמון החיילים במערכת הצבאית ואנו מצירים על כך".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד