בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

למרות התלונות הרבות - מעט שוטרים מועמדים לדין

במח"ש מסכמים שנה ומפרסמים נתונים מהתלונות והחקירות נגד שוטרים

  • כלב אליהו
  • י"ז שבט תשע"ז - 17:12 13/02/2017
גודל: א א א
אילוסטרציה (אברהם שפירא)
אילוסטרציה (אברהם שפירא)

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, מפרסמת היום (ב') את נתוני הדו"ח השנתי של השנה החולפת. לפי הסיכום שפורסם, במהלך השנה החולפת התקבלו במח"ש החלטות לגבי 773 תיקים שבהם נחקרו שוטרים באזהרה, וב-230 תיקים מתוכם הוחלט להעמיד לדין, שוטר אחד או יותר, לדין משמעתי או פלילי.

ואולם, כדי להבין את מכלול הפעילות של מח"ש בשנה החולפת, רצוי להסתכל על כל הנתונים. מספר התיקים שהוחלט על בדיקה בהם עומד על 1,552 מתוך כלל הפניות למח"ש בשנה זו על-פי דיווחיו, ומתוכם הוחלט לפתוח בחקירה ב-773 תיקים האמורים, שמתוכם הוחלט על העמדה לדין ב-230 תיקים.

צלילה נוספת לתוך הנתונים מראה כי מספר הפניות המדויק למח"ש במהלך השנה עמד על 2,945 על פי הסיכום כאמור. לפיכך, ההחלטה לפתוח בחקירה עומדת אם-כן, על כרבע ממספר התלונות כנגד שוטרים בלבד.

במחלקה לחקירות שוטרים דווקא מרוצים מהנתונים שפורסמו. אורי כרמל, ראש המחלקה מסביר כי האחריות המוטלת על מח"ש היא מורכבת. קיים צורך לאזן בין אכיפה כנגד שוטרים שעשו שימוש לרעה בכוח המוקנה להם מתוקף תפקידם לבין החשש מפני אכיפה מוגברת שתביא לרתיעת השוטרים מפני מילוי תפקידם כיאות.

לדעתו, הנתונים המתפרסמים מלמדים על כך שהמשטרה הוא ארגון נורמטיבי. ההשוואה בין מספר השוטרים הגבוה כיום לכלל הנתונים שהוצגו, מלמדים לדבריו כי משטרת ישראל הוא ארגון חוק. כמו כן, הנתונים מלמדים כי ישנה אכיפה משמעותית ואפקטיבית במשטרת ישראל כפי שמתברר מהירידה במספר התיקים שבהם שוטר הועמד לדין.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד