בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לשחרר את גופי הביטחון מהשפעות פוליטיות"

'עד כאן' מגיבים לתחקיר של קלמן ליבסקינד על הפעילות של ארגון השמאל הקיצוני 'קרן אברהם' בקרב קציני המשטרה

  • כ"ג ניסן תשע"ו - 14:15 01/05/2016
גודל: א א א
שוטרים בירושלים. ארכיון (דוברות המשטרה)
שוטרים בירושלים. ארכיון (דוברות המשטרה)

עיתונאי 'מעריב' קלמן ליבסקינד פרסם בסוף השבוע תחקיר על פעילות של ארגון שמאל קיצוני בשם 'קרן אברהם' בקרב קציני משטרה.

על פי התחקיר שהוצג בכתבה, לאחר ששוטרים ירו למוות במתפרעים ערבים במסגרת מה שכונה "אירועי אוקטובר 2000" ולאור מסקנות "ועדת אור" שהוקמה בעקבותיהם, הוחלט במשטרה "להטמיע בקרב שוטריה גישה הרואה בערביי ישראל אזרחים שווי זכויות", כך לדברי המשטרה.

אלא שהמשטרה נסתה לחסוך לעצמה את העבודה של בניית תכנית לימודים מסודרת בנושא וארגון 'קרן אברהם' הופקד על המלאכה של ארגון סדנאות וסיורים לשוטרים. בין היתר, כללה תוכנית הלימודים של הארגון לשוטרים, שנמשכה כארבע שנים, טיסות לרחבי העולם במימון של הארגון.

על השקפת העולם אותה מקדם הארגון ניתן ללמוד מכמה התבטאויות של אנשיו בשנים האחרונות, כפי שהביא ליבסקינד בכתבה: לאחר שנבחר רוני אלשיך, ששימש בעברו כסגן ראש השב"כ, לתפקיד מפכ"ל המשטרה, טענו אנשי ארגון 'קרן אברהם' שבחירת איש ביטחון כמוהו לתפקיד המפכ"ל עלול "לפגוע ביחסים שבין המשטרה לציבור הערבי בישראל". מנכ"ל הקרן תמך בעבר בציון אירועי "הנכבה" וטען שהציבור בישראל צריך ללמוד ולהזדהות עם "הנרטיב הערבי" בנוגע להקמת המדינה.

במשטרה אשרו את המידע שהציג ליבסקינד בכתבה: "משטרת ישראל נעזרה בקשריה של העמותה עם מנהיגות הציבור הערבי וכך נערכו מפגשי היכרות". יחד עם זאת טענו במשטרה כי הקשר עם הקרן הופסק בשנים האחרונות ובכל מקרה "למיטב ידיעתנו, עמותת יוזמות קרן אברהם אינה גוף פוליטי".

בארגון הימין 'עד כאן' הגיבו היום לתחקיר ואמרו כי יש להפסיק את שיתוף הפעולה של גורמי הביטחון עם ארגונים פוליטיים: "העובדה שאת הארגון שמעביר הכשרות לקציני המשטרה, מנהלים אנשים שתומכים בזכות השיבה של ה'פלסטינים', ופועלים להכרה בנכבה, לא מטרידה אף אחד. הגיע הזמן להגיד 'עד כאן' ולשחרר את גופי הביטחון והאכיפה מהשפעות פוליטיות מבפנים ומבחוץ".

הדברים מגיעים על רקע פרסומים בחודשים האחרונים על שיתופי פעולה נוספים בין גורמי ביטחון לארגוני שמאל. לפני חודשים ספורים חשף ארגון 'חוננו' מסמך שהוצג במהלך משפטו של חייל שירה למוות במתפרע ערבי בביתוניא, בו מובאים דברים של אנשי הפרקליטות הצבאית המלמדים על "קשר פורה" בין צה"ל לבין 'בצלם'.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד