בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לשלול ממשפחות המחבלים זכויות"

חבר המנהל הקהילתי בפסגת זאב מספר על התחושות הקשות של התושבים וקורא לשינוי המדיניות כלפי הטרור

  • אורי קירשנבום
  • כ"ט תשרי תשע"ו - 17:45 12/10/2015
גודל: א א א
זירת הפיגוע בפסגת זאב, היום (הלל מאיר TPS) צילום: הלל מאיר TPS
זירת הפיגוע בפסגת זאב, היום (הלל מאיר TPS) צילום: הלל מאיר TPS

המצב הביטחוני החמור מכניס יהודים רבים ברחבי הארץ למצב של מתח. רבים נמנעים מלצאת לרחובות ללא סיבה הכרחית וסדר היום משתבש.

המצב הזה מורגש בעיקר בירושלים, שם מתרחשים כמה פעמים בכל יום לאחרונה, פיגועי והתקפות שונות של ערבים כלפי האוכלוסייה היהודית.

רונן בן יאיר, פעיל חברתי וחבר הנהלת המנהל הקהילתי בפסגת זאב, שנכח היום בסמוך למקום הפיגוע בשכונה והיה עד להמולה שבאה אחריו, מספר בשיחה ל'קול היהודי' על האווירה בשכונה בזמן האחרון: "האווירה גרועה ביותר, בכלל בשבועיים האחרונים. אנשים בקושי יוצאים מהבתים. בלילות שבת היינו רגילים לראות אנשים שיוצאים להסתובב ברחוב. השבת הרחוב היה ריק. הקניון כמעט וריק. אנשים מסתובבים כל צעד לראות מה קורה".

בן יאיר בזירת הפיגוע בפסגת זאב, היום

בן יאיר מזכיר שתושבי פסגת זאב מכירים את הטרור הערבי כבר תקופה ערוכה. "המצב הביטחוני בפסגת זאב זה לא משהו חדש. אבל עכשיו, לאור מה שוקרה בשבועיים האחרונים, המצב מחמיר. אנחנו מוקפים פה מסביב בשועפאט, חיזמא ועוד. אנחנו מפחדים שעוד אחד ברשתות החברתיות של הערבים יתסיס לפיגועים. לכן אני דורש כתושב וכפעיל ציבור שיתגברו את הביטחון בכל הארץ ובפרט פה בפסגת זאב שהיא השכונה הכי גדולה בארץ. אנחנו מוקפים – שועפאט, בית חנינא וחיזמא".

מלבד תגבור האבטחה בשכונות, בן יאיר קורא לפעילות כוללת יותר כנגד הטרור הערבי: "לדעתי צריך להחמיר בענישה באופן מיידי, בלי לחכות עד שיעברו כמה חודשים. להעביר מייד בכנסת בשלוש קריאות. כל מי שפוגע אם הסכין צריך לפגוע לפגוע בו בחזרה. אם הוא הצליח לברוח ותפסו אותו – אין שחרורים. בחיים לא לשחרר אותם. להחמיר את תנאי הכליאה שלהם – לא עיתונים, לא תפילות, לא לימודים לתואר ראשון ותואר שני שהם מקבלים בבתי הכלא. לשלול את כל הזכויות מהמשפחות שלהם ולהרוס להם את הבית. לשלול להם ביטוח לאומי ואת שאר הזכויות. רק ככה אני בטוח שהם יפחדו, כשזה יפגע להם בכיס".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד