בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מבקשים לחזור בנו מהאישום"

נמחק כתב אישום שהוגש נגד צעיר שהשתתף בהפגנה נגד שחרור מחבלים. חוננו: "מציעים למשטרה להתרכז בטיפול בטרור במקום להפעיל יד קשה נגד מי שמוחה על המצב הבטחוני"

  • יח"צ
  • כ"א אב תשע"ד - 13:23 17/08/2014
גודל: א א א
הפגנת מחאה בחדרה נגד שחרור מחבלים (נריה מדמוני סוכנות תצפית)
הפגנת מחאה בחדרה נגד שחרור מחבלים (נריה מדמוני סוכנות תצפית)

לפני כחצי שנה נעצר י', צעיר בן 22 הלומד בישיבה בירושלים, במהלך הפגנה שהתקיימה ברחוב כנפי נשרים בבירה כנגד שחרור 26 מחבלים במסגרת מחווה ממשלתית לנוכח המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית.

י' שוחרר באותו יום, אולם לאחר מספר שבועות התבשר כי מחלקת התביעות של המשטרה הגישה נגדו כתב אישום בטענה שהפריע לשוטר.

על פי הנטען בכתב האישום, שהוגש בידי פקד איהב חלבי ממחלקת התביעות של משטרת ירושלים, י' הפריע לשוטר רפי איטה בכך שאמר למפגינים "בואו, אל תפחדו מהם, תרדו לאמצע הכביש". לפי כתב האישום, נוכח דבריו נעצר י' ואף התנגד למעצר וניסה לברוח מידי השוטר שאחז בו.

הוראת החיקוק בה הואשם היתה "הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו", והתביעה אף הודיעה כי יתכן ותדרוש להשית עליו מאסר בפועל במידה ויורשע במיוחס לו.

לאחרונה התייצב י' בבית המשפט השלום בירושלים לדיון הקראה בעניינו, וזאת לאחר שקיבל ייעוץ משפטי מארגון חוננו. אולם בבית המשפט הופתע י' לגלות כי המשטרה חזרה מכתב האישום כבר בראשיתו של ההליך המשפטי.

"חופש הביטוי הוא אחד הערכים הכי חשובים במדינת ישראל, אך עם זאת גם לחופש הביטוי יש גבולות. לקרוא לאנשים לרדת מהמדרכה לכביש ולחסום כביש זו חצייה של אחד הגבולות", הצהיר בדיון עו"ד אריה ברנד, שייצג את מחלקת התביעות של המשטרה. "עם זאת אני לוקח בחשבון שמן הסתם הנאשם היה במצב של להט יצרים, ומדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי, ולכן נבקש לחזור בנו מהאישום", הודיע התובע לשופט חן אביטל שקיבל את הבקשה והורה על מחיקת כתב האישום.

מארגון חוננו, שליווה את י' בעת מעצרו וההליך המשפטי נגדו, נמסר בתגובה: "אנו מברכים על כך שהתביעה הבינה כבר בראשית ההליך המשפטי כי אין מקום לניהול משפט כנגד אדם שבסך הכל הביע מחאה לגיטימית כנגד שחרור מחבלים. אנו מתריעים זמן רב על כך שהמשטרה משקיעה משאבים רבים ומפעילה יד קשה כנגד יהודים המוחים על המצב הבטחוני, ומציעים למשטרה במקום להגיש כתב אישום במקרה מינורי שכזה, להתרכז בטיפול בטרור הערבי ובפשיעה המשתוללת ברחובות".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד