בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מבקשים עזרה בשמירה על זכויותיו"

משפחת הקטין מיצהר שהורחק מבית הוריו פנתה לשגרירות ארה"ב. "איננו מבקשים התערבות בהחלטות פוליטיות אלא בסיוע לשמירה על זכויותיו הבסיסיות של הילד"

  • כ' סיון תשע"ו - 12:02 26/06/2016
גודל: א א א
הקטין מיצהר (אברהם שפירא)
הקטין מיצהר (אברהם שפירא)

משפחתו של הקטין מיצהר שהורחק מבית הוריו ונעצר משום שנשאר בביתו, פנתה לשגרירות ארה"ב וביקשה סיוע בשמירה על זכויותיו. אמו של הקטין אזרחית ארה"ב, ובבקשתה הדגישה כי אינה מבקשת התערבות פוליטית אלא שמירה על זכויות הקטין בלבד.

"בנינו הוא נער צעיר ואין לו מקום אחר לגור בו מלבד בית הוריו", כתבה אמו של הקטין לשגרירות ארה"ב. "הצו הינו מנהלי ללא כל הליך משפטי וללא אפשרות להתגונן מפניו".

"חשוב לנו להדגיש כי אנו לא מבקשים התערבות בנושאים פוליטיים או בהחלטות מנהליות שמתקבלות", הדגישו במשפחת הקטין במכתבם, "אבל בתור מי שאחראי לשמירה על זכויות אזרחיו גם אם הם גרים בישראל אנו מצפים להתערבותכם ובדיקתכם כיצד מקופחות זכויות אדם בסיסיות של קטין, ומבקשים עזרה בשמירה על זכויותיו הבסיסיות של הילד ועל אפשרותו להמשיך לגור בביתו".

בתוך כך, היום (א') יובא הקטין לדיון בשעה 13:30 בבית משפט השלום בפתח תקוה, שם ייצג אותו עו"ד חי הבר מטעם ארגון חוננו.

הקטין שהה במעצר במהלך השבת לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בלוד ורדה מרוז, קיבלה את ערר המשטרה וקבעה כי ישוחרר בתנאי שימציא חלופת מעצר בית מלא מחוץ ליהודה ושומרון. בכך הפכה השופטת מרוז את החלטת שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה יעל בלכר שקבעה כי הקטין ישוחרר לבית הוריו למעצר בית מלא עד היום, ומתחה ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה בפרשה.

במהלך הדיון התברר כי דרישת הצבא שהקטין ישהה בחווה בדרום אינה ישימה משום שבעלי החווה לא הסכימו לקבלו במצב זה. גם בעל חווה נוסף אשר ביום שישי ביקשה המשטרה ממנו כי הקטין ישהה אצלו סירב לקבלו הסכמת הוריו של הקטין, החלטת בית משפט וחוות דעת של שירותי הרווחה ושירות המבחן כמקובל על פי חוק הנוער.

בארגון חוננו המטפל בעניינו של הקטין אומרים בתגובה: "מדובר בשערוריה של פגיעה בזכויות אדם. ראינו מספר פעמים מה טיבו של "החומר הסודי" העומד בבסיסם של הצעדים המנהליים, וכבר שוחררו עצורים לאחר שהתברר כי החומר בעניינם היה שגוי. אנו מקווים כי מצב זה יפסק והקטין ישוב לביתו לרשות הוריו".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד