בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מדוע להבדיל את הקהילה הגאה?"

חבר מועצת העיר ראשון לציון מתח ביקורת על הכוונה לממן לחברי "הקהילה הגאה" סוכה. העירייה תממן להם במה והגברה

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ח' תשרי תשע"ז - 21:30 10/10/2016
גודל: א א א
מבנה עיריית ראשון לציון
מבנה עיריית ראשון לציון

קבוצת תושבים מראשון לציון המגדירים עצמם כחד-מיניים וכאנשי "הקהילה הגאה", יזכו השנה, לראשונה, לקבל מתקציב העירייה, סיוע לאירוע אותו הם יקיימו במהלך חול המועד סוכות הקרוב.

בתחילה, פנו אנשי "הקהילה" לראש העיר בבקשת סיוע להקמת סוכה, יחד עם סיוע בהפעלת מערכת הגברה, הקמת במה ופרסום האירוע.

מיד לאחר מכן, פנה חבר מועצת העיר, מאיר עקיבא, לראש העיר דב צור בו הוא מוחה על כוונת העירייה לבנות סוכה לטובת אותה קבוצת תושבים. "אינני מצליח להבין מדוע בחרת להדיל קהילה זו בכך שהנך מקצה להם סוכה מיוחדת על חשבונה של העירייה", כתב עקיבא.

"קהילה זו כמו כל הקהילות איננה צריכה להיות ממומנת באופן ישי על ידי העירייה. ישנם קהילות רבות אשר לא זוכות לסיוע זה. אין צורך ליצור בדלות שאינה קיימת. כידוע לכולם", הוספת חבר מועצת העיר, "ההשתייכות לקהילה הנה כביכול אוטומטית, בהיות הקהילה הגאה מבוססת על מגדר והעדפה מינית".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

עקיבא ציטט קטע מהשולחן ערוך, בו כתוב כי ראוי לאדם לבנות בעצמו את סוכתו ורק כשאינו יכול יימנה לו שליח לשם כך. "אינני רואה סיבה מדוע לא יכולים בני הקהילה לבנות בעצמם הסוכה, שכן הם אינם מוגבלים פיזית ואף מנטלית ועל מנת שיזכו במצווה זו ראוי כי יבנו את סוכתם בעצמם".

בסופו של דבר, נעתר ראש העיר חלקית לבקשת אנשי "הקהילה" והודיעה כי העירייה תממן להם את ההגברה לאירוע ואת הבמה, אך לא תבנה עבורם את הסוכה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד