בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מה הושמט מהתערוכה בנגב?

זוג שהגיע לסיור באנדרטה שנבנתה לזכר חטיבת הנגב הופתע לגלות כי הקרובות לא מוזכרות בגלל התנגדות ל"כיבוש"

  • אברהם שפירא
  • א' שבט תשע"ה - 19:41 21/01/2015
גודל: א א א
האנדרטה לזכר חטיבת הנגב (ויקיפדיה)
האנדרטה לזכר חטיבת הנגב (ויקיפדיה)

לרגל חמישים שנה לאנדרטת הנגב שהוקמה לזכר החיילים הנופלים הקרבות שחרור הנגב בתש"ח התקיימה תערוכה פתוחה לציבור.

לפני כמה ימים הגיע יעקב פדהצור יחד עם אשתו לתערוכה והשתתף בסיור שהועבר על ידי מדריכה במקום. להפתעת הזוג פדהצור לא הוזכרה מילה אחת על החיילים. "היו שם הרבה רישומים של דני קרוון המתכנן של האנדרטה והרבה צילומים אבל אפילו לא מילה אחת על חטיבת הנגב ועל פעילותה במלחמת תש״ח", כתב פדהצור לקול היהודי, "אמרתי למדריכה שבהעדר סיפור החטיבה בתש״ח, האנדרטה מאבדת הרבה מהמשמעות שלה והופכת בסך הכול לאוסף של גושי בטון בשטח".

"המדריכה הסבירה שזו בדיוק הייתה הכוונה של היוצרת עדי אונגלמן – פסל סביבתי, ואמרה כי 'הקהל צריך להתרשם מהיופי של הפיסול והשילוב של הסביבה' ועוד כל מיני חארטות כאלה", כותב פדהצור. "ואז היא אמרה 'וחוץ מזה יש לנו בעה עם מה שזה מייצג, עם הכיבוש'. כאן הייתי בהלם. איך הגענו למצב הזה? מה קורה במדינה הזאת? בסוף לא יכולתי להתאפק ואמרתי לה שלולא ה״כיבוש״ היא לא הייתה מדריכה היום במוזיאון עברי בארץ ישראל, ואם בכל זאת קשה לה, שתרכוש כרטיס טיסה לכיוון אחד".

פדהצור הוסיף כי מתכנן האנדרטה, דני קרוון, התרעם בעבר על העובדה שלא מזכירים את הקרבות, אך הדגיש כי "כפי הנראה עמוד השדרה שלו לא חזק כמו עמודי הבטון אותם תכנן".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד