בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מה הקשר בין צו מנהלי ליהודה ושומרון?

"הפעילות שלי בכלל לא התמקדה ביהודה ושומרון, זו פשוט נקמנות". עשרות צווים מנהליים לפעילים יהודים זה כבר לא חידוש, אבל אולי הגיע הזמן לעצור ולשאול - למה?

  • כ"ז ניסן תשע"ו - 21:06 05/05/2016
גודל: א א א
צו מנהלי. אחד מיני רבים (יהודה פרל)
צו מנהלי. אחד מיני רבים (יהודה פרל)

צווים מנהליים רבים חולקו לפעילים יהודים, המגבילים אותם מלהסתובב ביהודה ושומרון בטענה שאלו פועלים באלימות כנגד כוחות הביטחון וערביי יהודה ושומרון. למעשה, נראה כי בשב"כ, הגוף שעומד מאחורי חתימת הצווים בידי אלופי צה"ל, לא מהססים לתת צווים מנהליים גם על פעילות ציבורית חוקית.

ביום שלישי האחרון, קפצו שוטרים ובלשים על יוסף פריסמן, פעיל שרק לפני ימים ספורים סיים תקופה בה נאסר עליו לשהות בשטחי יהודה ושומרון למעט בית הוריו בישוב קדומים. הבלשים הכניסו את פריסמן לניידת, ושם, לאחר שיחה קצרה שהעביר לו רכז השב"כ של אזור יצהר המכונה "אביחי", ניתן לו צו הרחקה נוסף לתקופה בת חמישה חודשים. בצו הטרי נאסר עליו להגיע לבית הוריו.

דברנו עם יוסף פריסמן בעקבות הצו הטרי, ושאלנו אותו במה עסק בחצי השנה האחרונה שגרם לדעתו לשב"כ לתת לו צו נוסף. פריסמן הפתיע. בניגוד למה שנכתב בצו כי הנו פוגע בערבים ובכוחות הביטחון, הוא דווקא סיפר כי בחצי שנה האחרונה פעילותו הציבורית מתמקדת במעשי הסברה כדוגמת חלוקת פלאיירים והדבקת מודעות שתוכנן חוקי, וארגון מחאות ציבוריות שרובם מקבלות את אישור המשטרה, שאגב, מתבקש לרוב על ידו באופן אישי.

| "הצו הזה הוא נקמנות"

"הפעילות שלי בכלל לא התמקדה ביהודה ושומרון, אלא באזור ירושלים והמרכז. היא עסקה בנושא הרדיפה של הצווים ובפרשת העינויים. לדעתי הצו הזה ניתן מתוך נקמנות. ללכת להרחיק בן אדם שמבקש בקשות מהמשטרה בשביל הפגנות, לא עובר על החוק והפעילות שלו בכללא לא ביו"ש זו נקמנות".

בתוך תקופת הצו הראשון, ולאחר מתן צווי הגבלה לפעילים נוספים החל פריסמן ליטול חלק בפעילות ציבורית כנגד צווי ההרחקה. פעילות אשר כללה מחאות כנגד אלוף פיקוד מרכז רוני נומה והעלאת המודעות בציבור למלחמה של המערכת בפעילים יהודים, זאת באמצעות חלוקת פלאיירים ופרסום מודעות.

פעילות נוספת בה השתתף פריסמן הגיעה סביב "פרשת העינויים" במטה "יהודי לא מענה יהודי". פעילות, אשר נזכיר, הגיעה בעקבות חקירות ועינויים של נערים יהודים בידי חוקרי שב"כ כחלק מחקירת הצתת הבתים בכפר דומא. בין השאר, השתתפות בהפגנות, חלוקת חומרי הסברה, איסוף תרומות למשפחות ועוד.

יוסף פריסמן

לקראת סיום תקופת הצו הראשון השתתף פריסמן בהפצתה של החוברת "שירת הרוח" - חוברת שירים שחיבר מאיר אטינגר הנתון במעצר מנהלי.

פריסמן מדגיש: "כמובן שאמשיך לפעול ולהגיד שהנקמנות הזו לא תעצור אותי מלהמשיך לפעול על ערבות הדדית בין היהודים וחיבור בין הציבורים שסופגים מכות מהמערכת".

תגובות (8) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד