בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מה מוביל למעשה הנואש הזה?!"

סדרת כתבות חדשה בערוץ 10 מנסה להבין: למה ילדים ערבים מבצעים פיגועים?! • מבט לתקשורת

  • אורי קירשנבום
  • כ"ח שבט תשע"ו - 22:19 07/02/2016
גודל: א א א
הלר וסימנטוב עם אביה של המחבלת (צילום מסך)
הלר וסימנטוב עם אביה של המחבלת (צילום מסך)

המסע המתיש אחרי המניע של הערבים לטבוח בנו היהודים נמשך בתקשורת ללא הפסקה. בכל פיגוע ובכל אירוע טרור מנסים הכתבים לנסות ולהבין איך זה ייתכן שערבי תמים הפך בן רגע למחבל שרוצח בדם קר נשים וילדים.

בערוץ 10 החליטו, אולי מתוך תקווה שעיסוק בפלח קטן מכלל המחבלים יספק תשובות ראויות, לשדר סדרת כתבות בפרק 'המגזין' במהדורה המרכזית - "ילדים מחבלים" - על מחבלים צעירים שבצעו פיגועים בחודשים האחרונים.

"בשבוע הקרוב ננסה להבין מה קרה לעורקייה (מחבלת בת 13 שנסתה לבצע פיגוע בענתות לפני כמה שבועות. א.ק.) ולעשרות ילדים פלסטינים אחרים לצאת לנסות ולרצוח ישראלים", הקדימה תמר איש שלום המגישה, "מה מוביל אותם למעשה הנואש הזה?!".

בנסיון לפתור את הקושיה הסבוכה התגייסו הכתבים הבכירים של הערוץ, אור הלר וחזי סימנטוב, למסע בלב שכונות וכפרים ערבים. הם שוחחו עם נערים ערבים, שאגב הסבירו להם שהם ממש תומכים בפיגועים נגד יהודים, ועם בני משפחותיהם של המחבלים הצעירים.

מוזיקת הרקע והנימה האישית בביקור באוהל הבדואי מכניסים את הצופה לאווירה של כתבה על ילד יהודי שנרצח בפיגוע אכזרי. לרגע אפשר לשכוח שנושא הכתבה הוא המחבל ולא הקרבן.

"חוסר תקווה", "העדר אופק" ועוד שלל ביטויים חזרו על עצמם שוב ושוב בנסיון של חוקרים מדופלמים שהתראיינו לכתבה להכנס לנבכי הנפש של הילדים המסכנים, אההה... המחבלים. המצלמה של ערוץ 10, אם תהיתם, יודעת להתמקד בפחי האשפה המלאים בשועפאט.

לפחות הפרק הנוכחי בסדרה "המרתקת" לא הסתיים בתשובה מוחצת לשאלה "הקשה". אנחנו נמשיך לעקוב.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד