בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מה מלמדים את ילדי חורה?

משרד החינוך הוציא תכנית לחיזוק השייכות ו"הזהות הישראלית" בכפר חורה שבנגב, זאת על רקע מעצר של מספר מורים שנחשדו בהפצת חמרי דאע"ש בכפר. בנוסף, לאחר פיגועים שבצעו בדואים המליצה וועדת הכנסת להסדיר את מעמדו של הכפר

  • י"ח כסלו תשע"ו - 18:14 30/11/2015
גודל: א א א
בית ספר בחורה. (Romayan)
בית ספר בחורה. (Romayan)

משרד החינוך החל להילחם בתופעת התפשטות מסרים אסלאמיים בקרב המגזר הבדואי, כך פורסם באתר 'וואלה'. בעקבות שורה של מקרים בהם התגלה קשר בין בדואים מהכפר חורה שבנגב לבין ארגון דאע"ש, החליטו בוועדת הכנסת כי יש צורך "לחזק את השייכות והזהות הישראלית בכפר".

במסגרת התכנית עברו אנשי חינוך מהכפר סדנאות לחיזוק ה"ישראליות". כאמור, התכנית הומלצה על ידי וועדת הכנסת שדנה בנושא הבדואים בישראל. בנוסף לתכנית 'השייכות' הוחלט בוועדה כי יש צורך 'להסדיר את הישובים הבדואים בסביבה'.

בנוסף דרשה הוועדה ממשרד החינוך לבדוק את התכנים הנלמדים בבתי הספר הבדואים, זאת לאחר שמספר מורים בדואים נעצרו בחשד להפצה של חמרי דאע"ש.

מהכפר חורה בו נערכה התכנית, יצא המחבלמוהנד אל-עוקבי, מבצע הפיגוע בבאר שבע בו נהרג החייל עמרי לוי. אל עוקבי אינו המחבל הראשון בכפר. לפני כשבע שנים יצאה מהכפר מחבלת לעבר בסיס צבאי והחלה לירות לעבר החיילים, מאבטח הבסיס ירה בה והרג אותה.

מלבד המורים והמחבלים שהוזכרו, נעצר בדואי נוסף לאחר שסייע לשני בדואים אחרים לצאת מגבולות המדינה, על מנת להצטרף לארגון הטרור דאע"ש.

חבר הכנסת טלב אבו ערער המשמש כאימאם במסגדים של 'התנועה האיסלאמית' במסגדים בנגב, אמר בתגובה לתכנית כי שר החינוך צריך להפעיל תכנית כזו דווקא לילדי המתנחלים, "שמסיתים לפגיעה בערבים", כך דווח באתר מעריב.

בנוסף טען אבו ערער כי על המדינה להסדיר את הכפרים הבדואים. לדבריו, באם לא תאשר המדינה את הכפרים עלולה הממשלה 'לשלם את המחיר', מאחר והדבר עלול לגרום לערבים לצאת לרחובות. בהקשר זה יש לציין כי לפני חג הסוכות הזהיר טיבי כי הערבים עלולים לבצע פיגועי דקירה בחג, מה שאולי נותן משנה תוקף לדבריו של אבו-עראר.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד