בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מה רוצים מחנין זועבי?"

האם ישראל תשלם עשרות מליוני שקלים להרוגים הטורקים במרמרה?

  • כ' סיון תשע"ו - 18:36 26/06/2016
גודל: א א א
מתפרעים טורקים על המרמרה (דובר צהל)
מתפרעים טורקים על המרמרה (דובר צהל)

הדיווחים על מה שנראה כמו חתימה קרובה על הסכם פיוס בין ישראל לטורקיה גוררים תגובות חריפות בישראל על כך שישראל "מתקפלת" בנושאים מהותיים אל מול נשיא טוריקה ארדואן.

כחלק מההסכם המתגבש צפויה ישראל לשלם עשרות מליוני שקלים לטורקיה כפיצוי למשפחות של המתפרעים הטורקים במשט ה'מרמרה' לעזה במסגרתו נהרגו תשעה אזרחים טורקים שנאבקו בחיילי צה"ל שהשתלטו על הספינה.

עיתונאי ערוץ 2 עמית סגל, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "אם ישראל משלמת 21 מיליון דולר לפיצוי נפגעי המרמרה, מה בעצם אנחנו רוצים מחנין זועבי? בלהיטותה להתפייס עם רודן טורקי שוקע ישראל מאשרת את עלילת שונאיה הגדולים".

נשיא טורקיה ארדואן הפגין בעשר השנים האחרונות שנאה תהומית לישראל וניצל את המבצעים של ישראל בעזה להתבטאויות הגובלות באנטישמיות. פרשנים רבים טוענים שהאינטרס כרגע להגיע להסכם בין המדינות הוא בעיקרו טורקי.

מוקדם יותר הודיעו משפחות שכולות שגופות יקיריהם מוחזקות בידי חמאס שהם פותחות במאבק נגד ראש הממשלה נתניהו שלא כלל בהסכם עם טורקיה את השבת גופות יקיריהן לידי המשפחות. ארדואן ידוע בקשרים טובים עם חמאס והייתה ציפייה שמגעים עם טורקיה ייגעו גם בנקודה הזו. צור, אחיו של הדר גולדין הי"ד שנרצח באירועי 'יום שישי השחור ברפיח' במבצע 'צוק איתן' כתב היום: "אנחנו קוראים לחברי הכנסת ושרי הקבינט להתבטא ולמנוע הסכם ללא הדר ואורון ולהציבם כתנאי לביצוע ההסכם, בידכם היום לעשות שינוי. אנחנו קוראים לאזרחי ישראל, ביניהם חיילים ומילואימניקים, וכל מי שגורל מערכת צוק איתן וערכי מדינת ישראל יקרים לליבו, וכל מי שיכול להשפיע- להתנגד בכלים העומדים לרשותם למהלך ההזוי הזה, ולגרום למנהיגינו להתעשת, ולפעול בחוסן לאומי". משפחתו של אורון שאול הי"ד שנרצח גם הוא ב'צוק איתן' וגופתו מוחזקת בידי חמאס, הודיעה כי הוא פותחת מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים.

ראש הממשלה שהיה ער לביקורת מצד המשפחות, הבהיר התייחס לדברים בפתח ישיבת הממשלה הבוקר: "אנחנו ממשיכים כל העת במאמצים גלויים ומאמצים נסתרים להשיב לישראל את אורון שאול והדר גולדין ז"ל, וגם את שני הישראלים המוחזקים בעזה. אנחנו נמצאים בקשר רצוף עם המשפחות ואנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שנחזיר את הבנים הביתה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד