בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מודעים לסכנת ההתבוללות במהלך השירות הלאומי"

בתגובה לפרסום הבוקר ב'קול היהודי' על הקשר שנוצר בין בנות השירות האזרחי לערבים במקום ההתנדבות, אומר יו"ר 'האגודה להתנדבות', הרב צפניה דרורי, כי כיום הוא כבר מודע לתופעה. לדבריו סכנת ההתבוללות נמצאת גם בצבא, בבתי החולים ועם נהגי ההסעות. "כל השטח נגוע בזה" אומר הרב .

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ג' חשון תשע"ד - 14:45 07/10/2013
גודל: א א א
הרב צפניה דרורי (ויקיפדיה)
הרב צפניה דרורי (ויקיפדיה)

הבוקרפורסם ב'קול היהודי'על תופעה מתרחבת של בנות שירות, שנופלות לקשרים עם ערבים במוסדות בהם הן מתנדבות.

בשיחה שערכנו עם הרב צפניה דרורי, מי שעומד בראש 'האגודה להתנדבות' אשר תחת חסותה פועלות אלפי בנות שירות, אומר הרב, כי בשונה מבעבר, כיום הוא מכיר את התופעה המתרחבת, ומנסה להתמודדעמה.

נראה כי ההסכמה של גוף כמו 'האגודה להתנדבות', העמותה הגדולה ביותר המפעילה שירות אזרחי בישראל, להתייחס לבעיה, כלל אינה מובנת מאליה.

בשיחה שערכנו עם הרב דרורי לפני מספר חודשים, בעקבות סיפורים קודמים שהגיעו לידי 'הקול היהודי', אמר הרב כי הוא אינו מכיר את התופעה וכי מדובר במקרים בודדים.

המקרים אליהם נחשף הרב דרורי לאחרונה, יחד עם פניות חוזרות ונשנות מצד הארגונים הנלחמים בתופעת ההתבוללות, שינו את ההתייחסות. "גם לפניה הקודמת של 'הקול היהודי' היה חלק בכך שהחלטתי לבדוק יותר את הנושא ונחשפתי למימדי התופעה", אומר הרב.

כיצד האגודה להתנדבות מטפלת בתופעה או מדריכה את הבנות בעניין החשש של התבוללות?

"אנחנו בקשר עם ארגון חמלה", אומר הרב דרורי, "ונראה שהם מבינים בתחום. קישרתי אותם עם המדריכים שלנו שיעבדו בצורה משותפת ובעז"ה העבודה ביחד תועיל".

הבעיה היא בעיקר בבתי חולים, במד"א ובמקומות בהם קיים חיכוך גדול עם ערבים. האם הרב קורא לבנות שלא לשרת במקומות בהם מועסקים או נמצאים ערבים?

"לצערי ההגדרה לא ברורה ובלתי אפשרית" אומר הרב דרורי. "אם היה גדר שכאן הסכנה אז הייתי אומר. הבעיה היא שזו סכנה כוללת. אין עיר שאין בה בעיה. בכל מקום היום יש בעיות של התבוללות. באגד, בחברות מוניות. אז מה נגיד לבנות? לא לעלות על מונית?"

ובכל זאת, יש מקומות כמו בתי חולים שבהם הבעיה חמורה יותר.

"ממה שאני יודע הבעיה הגדולה היא עם נהגי הסעות. אז קריאה כזאת לא תעזור כי נהגי הסעות יש בכל מקום, גם במקומות של חינוך מיוחד, ולא רק בבתי חולים. כמעט כל השטח נגוע בזה", אומר בצער הרב דרורי.

"הרי יש בעיה עם כל בתי החולים, גם בביקור חולים ושערי צדק. לא מדובר רק בשירות לאומי, יש גם בעיה עם בתי הספר לאחיות".

אז מה אפשר לעשות כנגד התופעה?

"איך עוצרים את זה? אני לא יודע. לאחרונה סיפרו לי על בעיות קשות גם בצבא עצמו עם חיילים לא יהודים. היום החברה היא מעורבת והיצרים חזקים וזו בעיה. לצערי אין לי פתרונות לנושא", מסכם הרב דרורי.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד