בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מזכירות כוכב השחר מקפיאה היחסים עם המשטרה

בעקבות הפעלת המסתערבים ומעצר התושבים בכוכב השחר, הודיעה מזכירות הישוב כי תקפיא את היחסים עם המשטרה ותערוך הפגנה מול תחנת משטרת בנימין

  • יח"צ
  • ב' אייר תשע"ה - 17:16 21/04/2015
גודל: א א א

בעקבות הפרובוקציה המשטרתית סמוך לכוכב השחר, הודיעה היום (ג') מזכירות הישוב על הקפאת היחסים עם המשטרה עד להודעה חדשה.

בנוסף יערכו תושבי הישוב הפגנת מחאה מול תחנת משטרה בנימין ביום א' הקרוב בשעה 18:30.

"מזכירות הישוב מגנה בכל תוקף את התנהלות המשטרה, רואה בחומרה את השימוש הפסול בתחפושת של ערבים כנגד תושבי הישוב, דבר שמהווה סכנה ביטחונית", נכתב בהודעת מזכירות כוכב השחר שהופצה היום.

"ביום ה' כ"ח ניסן יזמה המשטרה אירוע במהלכו הובילה רועה צאן ערבי יחד עם בלשי משטרה מחופשים לערבים, בסמוך לגבעת משכנות הרועים ולשכונת מעלה שלמה שליד היישוב כוכב השחר", נכתב בהודעת הישוב.

"במקביל הוצבו כוחות משטרה ויס"מ במארב ועצרו תושבים שהוזעקו למקום, בטענה שתקפו את הערבי והבלשים. נעצרו 5 אנשים. מדובר בפרובוקציה של המשטרה. האירוע חמור במיוחד לאחר שיו"ר המזכירות יזם פגישה עם מפקד התחנה והשוטר הקהילתי על מנת לוודא שאם יש בעיות הם ייפתרו מלכתחילה מתוך הבנה ושיתוף פעולה", הדגישו במזכירות כוכב השחר וציינו כי "הפרובוקציה הנואלת נעשתה פחות מ-12 שעות מהרצח הנתעב של שלום יוחאי שרקי הי"ד ופציעתה של חברתו שירה קליין שתיבדל לחיים ארוכים וביום השואה".

בישוב מציינים כי אחד העצורים הוא חתנה של נרצחת בפיגוע טרור שהתרחש בסמוך לכוכב השחר, אסתר גאליה הי"ד.

"הפרובוקציה הייתה בניגוד גמור להתחייבות של השר לביטחון פנים בפני מליאת הכנסת שהמשטרה לא תבצע פעולה מסוג זה מול היישוב היהודי. מדובר באזור שקט, לאורך שנים רבות אין עימותים בין תושבי הישוב לאוכלוסיה הכפרית וצורת פעילות המשטרה רק פוגעת ומעכירה את היחסים ומסכנת את תושבי הישוב".

עוד הסיפו ואמרו, "המזכירות מגנה בכל תוקף את התנהלות המשטרה, רואה בחומרה את השימוש הפסול בתחפושת של ערבים כנגד תושבי הישוב, דבר שמהווה סכנה ביטחונית".

יש לציין כי היום הורה בית המשפט על שחרור שניים מבין העצורים למעצר בית ואילו על הארכת מעצרם של שניים נוספים עד ליום ו'. מעצרו של קטין נוסף הוארך גם כן והפרקליטות הודיעה כי תגיש כתבי אישום נגד חמשת העצורים.

מארגון חוננו המייצג את העצורים בתיק נמסר בתגובה: "אנו מוחים על המשך רדיפת המתיישבים בידי היחידה לפשיעה יהודית במחוז ש"י. פרובוקציה של הכנסת ערבי ובלשי משטרה מחופשים לשטח ישוב יהודי הינה מסוכנת וחמורה, ואף השר לביטחון פנים הצהיר כי המשטרה לא תבצע פעולות שכאלו".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד