בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחאה בגליל: "עדיף להיות מורד סורי"

הפצועים מסוריה מטופלים במסירות בישראל על חשבונו של משלם המיסים. אבל מה קורה עם שירותי הרפואה של אזרחי ישראל?

  • אברהם שפירא
  • ב' חשון תשע"ה - 12:12 26/10/2014
גודל: א א א
(צילום מסך מתוך הקמפיין)
(צילום מסך מתוך הקמפיין)

תושבים יהודים מהגליל העליון מוחים כנגד הממשלה, ואומרים כי המדינה מעדיפה להשקיע בטיפול ב'מורדים הסורים' יותר מאשר ביהודי הגליל.

התושבים, צעירים מהגליל העליון השייכים לתנועת "יש כיוון", יצאו בקמפיין בשבוע שעבר, בו כיכבה הסיסמא: "כדי לקבל שירותי בריאות באצבע הגליל - עדיף להיות מורד סורי".

מחאת התושבים באה בעקבות מצב הרפואה באזור, שנמצא בתנועה של קיצוץ כבר שנה. חדר המיון הקדמי בקריית שמונה, נסגר, פעילותו של מכון הרנטגן צומצמה, ובנוסף נסגר מכון דיאליזה וקוצצו תקנים של מספר רופאים.

מאידך, פורסמו לאחרונה נתוני עלות הטיפול בפצועים הסורים, המגיעים ממלחמת האזרחים המתנהלת במדינה, אשר ישראל מעניקה להם שירותי רפואה. על פי הנתונים, שפורסמו לפני כחודשיים, מאז תחילת הלחימה הובאו לבתי החולים בצפון קרוב ל-400 פצועים סורים. עלות הטיפול בפצועים אלו הסתכמה ב- 32,487,415 ש"ח. הסכום הנקוב, מתייחס להוצאות בתי החולים הממשלתיים בלבד, ואינו כולל את הטיפול אותו העניקה מערכת הביטחון או גורמים נוספים לאזרחי סוריה.

"השימוש במורדים הסורים נעשה אחרי לבטים מאוד קשים שלנו, איך לעורר שיח סביב המציאות כאן. הנתונים הקשים על מצב הרפואה בצפון הוא לא סוד וכנראה שאף אחד לא סופר אותנו. בדרום שם יש קאסמים ומצב בטחוני קשה המדינה מפעילה רפורמות וכאן לא סופרים אותנו", סיפר לאתר nrg, ירדן ארליך, מצעירי קריית שמונה שמוביל את קמפיין המחאה עם חברים נוספים.

ארליך שחזר באחרונה לעיר ממרכז הארץ הסביר כי "ההוצאות הממשלתיות בטיפול באנשי ג'בהת א-נוסרה הדהימה אותנו שכשצריך מוצאים משאבים של עשרות מיליוני שקלים לטפל בהם ועלות של כשלושה מיליוני שקלים לא מוצאים תקציבים וחשבנו שזה מנוף הלחץ היחיד שיכול לעורר שיח וביקורת על מקבלי ההחלטות וסדרי העדיפויות שלהם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד