בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחאת הורים: "העסיקו יהודים בלבד"

ב'בית יעקב' בירושלים, בו לומדות אלפי בנות, מועסקים תדיר פועלי ניקיון ערבים. ההורים חוששים לבטחון בנותיהם. והתגובה?... המנקים הערבים יוחלפו למנקות ערביות

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ב אלול תשע"ד - 18:34 17/09/2014
גודל: א א א

"השתוממנו לגלות שבבית הספר בו נמצאות ילדות קטנות ומורות מועסקים עובדים ערבים בכל שעות היום, מהבוקר ועד הערב". את המילים הללו שלחו הורי תלמידות במוסד החינוך החרדי 'בית יעקב' שבשכונת בית וגן בירושלים, למנהל אגף מינהל החינוך החרדי (מנח"ח) איתמר בר-עזר.

"הערבים מרגישים שהם שולטים בשטח ויכולים לעשות בו כל העולה על רוחם", אמרו ההורים. הדברים פורסמו באתר mynet, שם נאמר כי במוסד החינוך, בו לומדות למעלה מ-2,000 בנות, מועסקים ערבים כעובדי ניקיון. "אפילו אם הבנות והמורות ירצו לברוח מהמבנה בשעת סכנה, הן אינן יכולות לעשות זאת כי המקום סגור. כל זה קורה בתקופה מתוחה מאוד מבחינה ביטחונית, כאשר ההסתה במגזר הערבי הולכת וגואה".

"מפתחות בית הספר בידיהם, הם מכירים את כל המסדרונות והמבואות ויכולים לעשות ככל העולה על רוחם במתחם". לדברי ההורים, אינם רוצים לפתוח בשביתה בבית הספר, אך במידה והדבר לא יטופל הם אכן מתכוונים לעשות זאת. "אנא מכם החליטו במהרה להעסיק אך ורק יהודים".

תגובת המנח"ח: המנקים הערבים יוחלפו למנקות ערביות

על אף דבריהם של ההורים כי החשש העיקרי הוא בנוגע לבטחון, ועל אף העובדה כי ההורים דורשים עובדים יהודים בלבד, נראה כי בר-עזר הבין את הדברים אחרת. "אני מבין את חששם של ההורים", הגיב בר-עזר לדברים. אולם הפעולה שהבטיח לבצע אינה עולה כפתרון יעיל. "אין כל הצדקה שעובדי ניקיון ערבים ועובדים גברים בכלל יסתובבו בשעות היום וינקו את השירותים בבית ספר שהוא על טהרת הבנות, על כן אני מבטיח שיועסקו במקום רק נשים ערביות".

העירייה: "עובדי הניקיון המופעלים בידי חברת כוח אדם עוברים הליך מיון. ההליך כולל בדיקה מקצועית וביטחונית כדי להבטיח היותם כשירים ויעילים בתפקידם. ברור כי אין לפסול עובד או כל אדם על פי מוצאו בלבד, מבחינה חוקית ואנושית".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד