בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחבל התנקש ברב יהודה גליק

הערב (ד') ירה ערבי לעבר פעיל הציבור המוכר יהודה גליק, עת סיים הרצאה בנושא עליית יהודים להר הבית במרכז מורשת בגין בירושלים. גליק פונה במצב קשה וכעת עדין נשקפת סכנה לחייו

  • ה' חשון תשע"ה - 22:46 29/10/2014
גודל: א א א
זירת הפיגוע הערב (עמיחי בן דוד - סוכנות תצפית)
זירת הפיגוע הערב (עמיחי בן דוד - סוכנות תצפית)

באין תגובה הולמת לטרור – פיגוע רודף פיגוע: הערב (רביעי) סמוך לשעה 22:15 התקרב ערבי רכוב על אופנוע לעבר פעיל הציבור יהודה גליק וירה בו מטווח קרוב שלוש יריות והוא נפצע באורח קשה.

באותה השעה סיים גליק הרצאה בכנס לציון יום עלייתו של הרמב"ם להר הבית במרכז מורשת בגין סמוך לגן הפעמון בירושלים תחת הכותרת "ישראל חוזרת להר הבית". האירוע התרחש אחרי שרבים מבאי הכנס עזבו את המקום, דבר המעלה את החשד כי המחבל ארב לגליק במכוון. גליק פונה במצב קשה לבית החולים שערי צדק בעיר.

יהודה גליק בהר הבית (יחצנים)

המחבל נמלט מהזירה ומצוד נערך אחריו בשעה זו. תושבים מהאזור מספרים כי כוחות גדולים של משטרה פרוסים באזור.

אריה יפה פרמדיק איחוד הצלה מסר: "כשהגעתי לזירה הנפגע היה עדיין בהכרה וסבל ממספר פצעי ירי, לאחר טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שהענקתי לו בזירה הוא פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים במצב קשה ולא יציב, עוברים ושבים סיפרו כי היורה נמלט מהמקום לאחר שביצע את הירי".

פרופסור יהודה הלוי מנהל המרכז הרפואי שערי צדק אמר כי ״יהודה נמצא בחדר ניתוח עם פציעה בחזה ובטן. מצבו כרגע יציב. הוא איבד דם וקיבל כמות גדולה של מנות דם. בשלב הזה השיחה עם צוותי חדר הניתוח מעודדת. נשקפת סכנה לחייו אבל מצבו קשה וקצת יותר טוב ממה שהגיע לבית החולים״.

זירת הפיגוע הערב (עמיחי בן דוד - תצפית)

בתגובה לפיגוע הירי אמר היום עו"ד איתמר בן גביר, כי "משטרת ירושלים שסימנה את גליק, וגורמים נוספים שרדפו אותו צריכים לעשות חשבון נפש. כל חלומותיו של יהודה הצדיק וכיסופיו למקדש ומי שמפקיר את ההר לכנופיית פורעים הפקיר גם את יהודה".

תגובת ח"כ אורית סטרוק לפיגוע בירושלים: "ההתנקשות המזעזעת בליבה של ירושלים היא תוצאת ההסתה המתמשכת של אבו מאזן מחד, והגמגום הישראלי בסוגיית הר הבית מאידך. אני קוראת לממשלה להבהיר שהטרור אינו משתלם, ולפתוח כבר השבוע את הר הבית לתפילת יהודים, ומתפללת לרפואתו והצלתו של יהודה גליק".

השר אורי אריאל: "אני מתפלל לרפואתו המלאה של יהודה גליק. הכדורים שנורו הערב לעברו כוונו לעבר כל היהודים שרוצים לממש את זכותם היהודית והמוסרית לעלות למקום הקדוש ביותר לעם היהודי ולהתפלל בהר הבית. אני דורש מראש הממשלה לאפשר באופן מיידי לכל יהודי לעלות להר הבית באופן חופשי, ולנקוט באגרוף ברזל כנגד הפושעים האחראים למעשה".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד