בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחלוקת בין ליברמן לנתניהו בנוגע למאחז הערבי

המדינה בקשה לדחות את תשובתה בנוגע לעתירה שהוגשה על ידי רגבים

  • יח"צ
  • י"ג אב תשע"ו - 16:58 17/08/2016
גודל: א א א
המאחז הבלתי חוקי בהר חברון (רגבים)
המאחז הבלתי חוקי בהר חברון (רגבים)

בעקבות חילוקי הדעות בין ליברמן לנתניהו על עתיד המאחז הערבי של חמולת נוואגע'ה ליד היישוב סוסיא שבהר חברון, מבקשת המדינה ארכה נוספת להגשת עמדתה בבג"ץ עד לאחר חגי תשרי "לצורך שקילת עמדת הדרג המדיני".

בהודעה מטעם המדינה שנשלחה היום בצהרים (רביעי) צוין כי "הסוגיה מושא העתירה הוצגה בפני שר הביטחון. לאחר זאת, הובא העניין בפני ראש הממשלה. "אחר בחינת העניין, ביקש הדרג המדיני פרק זמן נוסף לצורך שקילת עמדתו". המדינה הצהירה בהודעתה כי תימנע מאכיפת הצווים התכנוניים שהוצאו ביחס לכלל הבניה הבלתי חוקית במאחז הערבי, עד להחלטת בית המשפט בנידון.

רוצה להישאר מעודכן? הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!הירשם עכשיו!

כזכור, לפני כשלוש שנים אסר ביהמ"ש על המשך הבניה במקום בעקבות עתירה של תנועת 'רגבים', ומאוחר יותר הורה בית המשפט להרוס את המבנים שהוקמו חרף צו הביניים שאסר על הבניה בשטח. בנוסף, לפני כשנה דחה בג”ץ את בקשת הערבים שביקשו צו ביניים שיאסור על רשויות החוק לבצע במקום פעילות אכיפה, בנימוק שהעותרים עושים דין לעצמם שוב ושוב וממשיכים את הבניה במקום בניגוד להוראת בית המשפט. מנגד המשיכו הערבים והמדינה בניסיונות לגישור בשאלה על עתיד המאחז כולו.

"ההתחייבות של המדינה איננה כוללת את כל המבנים שמוגדרים כבניה חדשה, שבוצעה לאחר יום הגשת העתירה", מציין עובד ארד, מנהל מחלקת השטח בתנועת רגבים. "ובוודאי לא חלה על הבנייה שנעשתה תוך הפרת צו שיפוטי ברור של בג"ץ".

המשמעות להתחייבות החלקית מצד המדינה, שנוצרה בעקבות לחץ המועצה האיזורית הר חברון ותנועת רגבים, מאפשרת איפוא למנהל האזרחי לבצע פעילות אכיפה כנגד כל המבנים הבלתי חוקיים שהוקמו במאחז במהלך שלוש השנים האחרונות – עוד בטרם תוגש עמדת הדרג המדיני בנוגע לעתיד המאחז כולו.

מנגד, תנועת רגבים המשיבה לעתירה הגיבה לבקשת הדחיה של המדינה בטענה כי מדובר בפרק זמן בלתי סביר, אך הודיעה כי לא תתנגד לדחיה קצרה בת 30 יום בלבד. "מדובר בבקשה, שעל פי הפרסום בכלי התקשורת, מוגשת על רקע לחץ בינלאומי המופעל על ראש הממשלה ביחס למבנים נשואי העתירה. מדובר בהתערבות בינלאומית פסולה בענייניה הפנימיים של ישראל וזאת אין לקבל", ציינה רגבים בתגובתה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד