בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מי אישר להם לבנות ככה?"

את השאלה הזאת שואלים רבים כשנוסעים בכביש עירון בדרכם צפונה. בתנועת רגבים מציינים כי לא מדובר בבניה ללא שיטה אלא בשיטת 'ההשתלטות הזוחלת', כפי שכינו אותה ברגבים הפועלים לדאוג לאכיפה גם בבניה בלתי חוקית של ערבים

  • אברהם שפירא
  • ז' שבט תשע"ה - 16:22 27/01/2015
גודל: א א א
השכונה הלא חוקית (רגבים)
השכונה הלא חוקית (רגבים)

תנועת 'רגבים' הפועלת לשמירת קרקעות יהודית והפקעתם מידי ערבים ברחבי הארץ, פרסמה בדף הפייסבוק שלה וסיפרה על שכונה ערבית בוואדי ערה שנבנתה באופן לא חוקי.

בשכונה, הנקראת אבו סברי וממוקמת בדרום מזרח הכפר משרפייא, וניתן להבחין בה בנסיעה על הכביש הראשי, קיימים 17 מבנים לא חוקיים.

בדף הפייסבוק כתבו רגבים כי "כבר שנים רבות שכל נסיעה לצפון דרך כביש עירון מלווה במבטים משתאים אל עבר מבתרי ואדי-ערה ותמיהה - "מי אישר להם לבנות ככה?" אז זהו, שברוב המקרים אכן לא אישרו. השכונה נבנתה בשיטת 'ההשתלטות הזוחלת', שיטה רווחת באזור הזה בה בתחילה יש מבנה בלתי חוקי אחד בתא שטח חדש מרוחק מהמבנים הקודמים, ואט אט מתווספים מבנים חדשים עד להיווצרותה של 'שכונה'" הוסבר בדף.

השכונה הלא חוקית (רגבים)

"כבר לפני שלוש שנים פנינו לוועדה המקומית ולוועדה המחוזית במספר רב של פעמים, בדרישה לנקיטת הליכי פיקוח ואכיפה כנגד הבניה הבלתי חוקית החדשה במקום, אך לא קיבלנו ולו בדל של התייחסות מאז ועד עתה. מדובר באנרכיה שנובעת מרפיון ידיים של כל הגורמים שאמונים על שמירת החוק החל מהוועדה המקומית ועד לשר הפנים" כתבו ב'רגבים' והוסיפו כי "אנחנו נמשיך לעקוב ולפעול נגד הבניה הבלתי חוקית והפגיעה בשטחים ירוקים, ונעדכן אתכם בהתפתחויות בפרשה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד