בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מי החזיק במפתח צה"לי מסווג?

בידיהם של שני ערבים מיטיבה שעוכבו לבדיקה במחסום כניסה לשומרון, נמצא מפתח שבאמצעותו יכלו הערבים להבריח מחוץ לשומרון גם מחבלים

  • אברהם שפירא
  • כ"ז תשרי תשע"ה - 14:02 21/10/2014
גודל: א א א
גדר ההפרדה (ארכיון)
גדר ההפרדה (ארכיון)

בתחילת השבוע, נעצרו שני ערבים באחד ממחסומי הכניסה לשומרון כשהם רכובים על אופנוע. בידם נמצא צרור מפתחות ובו מפתח 'מסווג ביטחונית', מאסטר, שפותח את שערי גדר ההפרדה והמעברים לשטחי השומרון.

השניים, בגילאי העשרים מטייבה, נעצרו לאחר שחיילים שסיירו במחסום ערכו בדיקה בכליהם והבחינו במפתח ה'מסווג'. השניים טענו בחקירתם במשטרת מרחב שומרון כי רכשו את האופנוע ועמו צרור המפתחות אשר בו מפתח לתא המטען באופנוע. לדבריהם אין קשר בינם לבין המפתח ה'שמור'. במשטרה לא מיהרו להאמין לגרסתם של השניים והורו על מעצרם מכיוון שהמפתח שנתפס כלל לא אמור להיות אצל אזרחים ועל פי הוראות הצבא אסור לאזרחים להחזיק בו.

בימים אלו ממשיכה מערכת הביטחון בבניית גדר ההפרדה, כאשר לצורך כך מועסקים במקום פועלים ערבים רבים. במשטרה אמרו, כי מדוברבאירוע חמור וכי המחזיק במפתח היה יכול להעביר מחבלים בשערי הגדר.

ביום ראשון הובאו שני הערבים לדיון בבית המשפט בפתח תקוה. המשטרה בקשה להאריך את מעצרם בחמישה ימים. השניים המשיכו להחזיק בגרסתם והשופטת מירב גרינברג האריכה את מעצרם רק ביום אחד. אתמול שחררה המשטרה את השניים לביתם.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד