בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מי יכול לדאוג לביטחון היהודים?

"מי שאין לו בהירות של תורה ויודע שמי שפוגע בעם ישראל פוגע בה', קשה שינקוט קו ברור בנושא ביטחון" אומר איתיאל גלעדי מתנועת דרך חיים

  • כ"ז חשון תשע"ה - 21:38 20/11/2014
גודל: א א א
בטחון. אילוסטרציה (דובר צהל)
בטחון. אילוסטרציה (דובר צהל)

על רקע הפיגועים האחרונים מסביר בשיחה עם הקול היהודי איתיאל גלעדי, חבר בוועדת ההקמה של תנועת 'דרך חיים', למה כדאי שיהודים יראי שמים ידאגו לביטחון.

"היינו יכולים לחשוב, כי כל איש ביטחון יכול לטפל במצב הביטחוני", פותח גלעדי את דבריו. "אבל רואים היום יותר ויותר שכאשר לא מגיעים מתוך בהירות של תורה לגבי המצב בארץ, קשה מאוד לייצר קו שבו אתה יודע מה אתה רוצה, מול מי להילחם, מה מותר לעשות ומה אסור. בלי התפיסה התורנית אין יכולת באמת לעמוד על דרישות הביטחון. כדי להתמודד עם הבעיה הביטחונית צריך עמידה מוסרית חזקה", אומר גלעדי בהחלטיות.

"גם בהקשר הזה של מלחמה", הוא מוסיף, "לדעת באמת מי הטובים ומי הרעים ולא להתבלבל ולהיכנע לכל מיני שטיפות מוח אנטישמיות על האשמה של היהודים או על 'קיצונים משני הצדדים'. ועוד, כמו שרואים בזמן האחרון, גם בהקשרים אחרים, במצב ש"אין יראת אלוקים במקום הזה", נעשים דברים חמורים, ולצערנו לא תמיד כיפה היא ערובה ליראת שמים. מי שמערב שיקולים מושחתים בהחלטות שהוא מקבל – החל מהמחשבות שלו על הקידום האישי או על החשש שבאירופה יעצרו אותו על פשעי מלחמה ועד לדברים בנוסח אולמרט, שבסופו של דבר מתערבבות כאן – מגיע להחלטות שמסכנות אותנו".

איתיאל גלעדי בכינוס דרך חיים (יהודה פרל)

כדי לדאוג לביטחון צריך בהירות של תורה

בהמשך מזכיר גלעדי את דברי הרבי מליובאוויטש בעניין מסירת שטחי ארץ ישראל לגויים. "כשהרבי מליובאוויטש דיבר על האיסור החמור במסירת שטחים בארץ ישראל, הוא דיבר על שלוש רמות. קודם, הרמה הביטחונית, שדבר כזה הוא ממש פיקוח נפש. בהקשר הזה הרבי הביא את השולחן ערוך בסימן שכ"ט בהלכות שבת, שאומר שכל השתלטות של שונאי ישראל על שטח היא פיקוח נפש ומחללים על זה את השבת".

"ברמה שמעליה, דיבר הרבי על הפן המוסרי. הקב"ה נותן לעם ישראל מתנה ועם ישראל זורק אותה. הרמה השלישית היא, רמה עקרונית-תורנית. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ואסור להניח אותה בידי אומות העולם. גם בהקשר של הבטחון, מעל לכל עומדת הרמה העקרונית: מי שאין לו בהירות של תורה ויודע ש'ארץ ישראל לעם ישראל' ושמי שפוגע בעם ישראל פוגע בקב"ה, מאוד קשה שיצא ממנו קו ברור בנושא ביטחון".

"בעזרת ה'", מסיים גלעדי בברכה "נזכה שאנשים יראי שמים יטפלו בביטחון ושיהיה סייעתא דשמיא. שהקב"ה לא יראה בנו 'ערוות דבר' ושב מאחורינו, אלא יתקיים בנו 'כי הוי' אלקיך מתהלך בקרב מחנך להצילך ולתת אויביך לפניך'".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד