בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מידי שישי: יהודים מבקרים ביריחו

מדי שבוע נכנסת קבוצת יהודים לבית הכנסת העתיק ביריחו וייתכן ובקרוב תיפתח ישיבה במקום. "זו ממש מצווה להגיע וכל אחד משמעותי" אומרת אשת יריחו

  • אברהם שפירא
  • ו' אדר תשע"ה - 18:00 25/02/2015
גודל: א א א
הפסיפס בבית הכנסת שלום על ישראל
הפסיפס בבית הכנסת שלום על ישראל

כבר שנתיים שבכל יום שישי מגיעה קבוצה של יהודים לבית הכנסת העתיק 'שלום על ישראל' שביריחו. קודם לכן היו כניסות חודשיות למקום. ארנה קובוס, אשת יריחו, אומרת כי ייתכן ובקרוב אף תיפתח ישיבה בבית הכנסת עתיק בלב יריחו וכי הנושא עומד בדיון.

על חשיבות ההגעה למקום אומרת קובוס בשיחה עם הקול היהודי, כי "זהו בית כנסת מאוד חשוב שאין כמותו בכל הארץ ובכל העולם. יש פה פסיפס שהוא ביטוי חזותי לפסוק "ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך" אין לנו אומנות עתיקה בנושא הזה בשום מקום".

"הייתה כאן קהילה עתיקה בסוף תקופת התלמוד הירושלמי והם העבירו לנו מסר ברור לכל הדורות בפסיפס הזה, ואנחנו חייבים לשמור עליו ולהמשיך את המקום בתורה ובתפילה".

בליווי חיילים נכנסת הקבוצה מדי שבוע. בצה"ל לא מאפשרים כניסה של קבוצה הפחותה מעשרים איש. "הצבא מביא 12 חיילים או יותר ולכן זה לא נשמע להם לא רציני אם באים קצת אנשים. אני חושבת שזה לא רציני מה שהם אומרים כי לנו זה משמעותי גם אם יבוא בן אדם אחד" אומרת קובוס ומוסיפה, "אבל אני לא מתווכחת איתם".

בעבר, ממלחמת יום כיפור פעלה ישיבה בראשותו של הרב חנן פורת ז"ל בבית כנסת 'שלום על ישראל'. מאז הסכמי אוסלו ועד לשריפת בית הכנסת על ידי ערבים, עמד בראש הישיבה הרב יצחק גינזבורג. "אני מקווה שנחזור לשם בצורה מסודרת וקבועה, זו ממש מצווה" אומרת קובוס. "בזמן האחרון יש שביתה של הערבים במקום ופשוט לא רואים אותם בכניסות, אין שוטרים "פלסטינים" אז זה מאוד כיף. פשוט נכנסים ויוצאים בחופשיות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד