בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מיזם חדש: 'בר-מצוה' בהר הבית

תנועת 'סטודנטים למען הר הבית' מציעה ארגון חגיגת בר מצוה סביב הר הבית

  • כ"ה אדר תשע"ז - 14:08 23/03/2017
גודל: א א א
יהודים בהר הבית (ארכיון)
יהודים בהר הבית (ארכיון)

תנועת 'סטודנטים למען הר הבית' החליטה כי לא ניתן יהיה יותר להסתפק בבר מצוה בכותל המערבי, ומן הראוי כי ניתן יהיה לחגוג את האירוע במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, בהר הבית. לפיכך, היא החליטה לצאת במיזם חדש המאפשר חגיגת בר מצוה שבמרכזה הר הבית.

האפשרויות שמציעה התנועה הן: ליווי והדרכה בעלייה בטהרה להר הבית, מתופפים ושופרות עד הכניסה להר, עלייה לתורה והנחת תפילין בסמוך לשער, צילום האירוע במחיר מוזל, סיור משפחתי מסובסד במכון המקדש והנחה במסעדות בעיר העתיקה. כל זה כמובן בהתנדבות וללא דמי תיווך.

בתנועה אומרים: "זו תחילתה של מהפכה. קיבלנו כבר מס' פניות והמון תגובות חמות. המיתוס שיצרו סביב הכותל הוא שזה המקום הכי קדוש לנו והוא הפך לתחליף להר הבית, שנדחק בתודעה. הגיע הזמן לעלות קומה. אנו משנים את התודעה וממקדים אותה בחזרה באירועים יהודיים סביב הר הבית, ובראייתנו - בתוך תקופה קצרה עשרות משפחות יציינו בר-מצווה במקום הקדוש באמת, ולא ברחבת אחד הקירות החיצוניים שלו".

"עוד הוסיפו ב'סטודנטים למען הר הבית': "אנו מציעים ליווי והדרכה בהר לכל יהודי, אם זה ביום משמעותי שלו או ביום רגיל, ואנו מזמינים משפחות לא להסתפק בתחליפים אלא לחוות את הכניסה לעול המצוות במקום האמתי ולחגוג אתנו את האירוע המרגש".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד