בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מלחמת התקשורת בעבודה עברית

בערוץ 2, באמצעות הקלטות סתר ובערמה, ניסו להוכיח כי חברת השכרת רכב עוברת על החוק בכך שמפלה בין לקוחות יהודים לערבים

  • אברהם שפירא
  • י"ב תמוז תשע"ה - 17:14 29/06/2015
גודל: א א א
השכרת רכבים. למצולמים אין קשר לכתבה (ויקיפדיה)
השכרת רכבים. למצולמים אין קשר לכתבה (ויקיפדיה)

בערוץ 2 התפרסמה השבוע כתבת וידאו בה ניסה הכתבים חיים ריבלין ונאור דהןלהוכיח לכאורה על העדפה של חברת 'אלבר' להשכרת רכב, בלקוחות יהודים דווקא ולא ערבים. החוק בישראל אוסר על הפלייה על רקע גזעני ובחברה הכחישו את טענות הכתבים.

בכתבה נשמעת קלטה בה מתקשר נאור דאהן, עובד ערוץ 2, והציג עצמו בשם 'עלי' תוך שהוא משתמש במבטא ערבי כבד, לחברת ההשכרה ושואל על רכב משפחתי אותו יוכל להשכיר. הוא נענה בשלילה בנימוק "אין רכבים פנויים עד השבוע הבא". שלוש דקות לאחר מכן נשמעת הקלטה בה מתקשר אדם ללא מבטא ערבי שנענה בחיוב.

הקלטות דומות השיגו בערוץ התקשורת משלושה סניפים של החברה בכפר סבא, בני ברק ומודיעין עילית. בכתבה מרואיינים שני עובדים לשעבר בחברה, שטוענים כי ההוראה מהחברה הייתה למצוא תירוצים ולא להשכיר לערבים. "אתה מעביר את כרטיס האשראי וזה כאילו לא עובר, אתה צריך להגיד להם שאין רכבים. תעשה את כל התירוצים רק שלא להשכיר להם את הרכב" צוטט עובד בשם משה.

עובדים באלבר אמרו כי כמה פעמים נאמר להם שלקוחות ערבים גורמים נזק לכלי הרכב. מכאן, ככל הנראה, החליטו בחברה שלא להשכיר רכבים לערבים. גם על טענה זו ניסה להתגבר בחדשות 2 ובדקו בחברות השכרה נוספות. לדבריהם, באף חברה אין סירוב. רוני, עובד אחר לשעבר בחברה אמר כי "לא נראתה סיבה מסויימת שדווקא להם לא רוצים להשכיר, פשוט בגלל שהם ערבים".

בחברה כאמור מכחישים מכל וכול את הטענות ואומרים כי אלו שני עובדים שרצו לפגוע בחברה.

לפני כשלושה שבועות פורסמו כתבות דומות בערות 10 ובערוץ 2 באותו עניין. בכתבות הוצגו מקרים דומים של "אפליה" כנגד ערבים בברכות שחיה בצפון הארץ ובפרויקט מגורים במעלות תרשיחא בצפון. שוחחנו אז עם צבי הס, פעיל בנושא עבודה עברית ובעידוד העסקת יהודים שאמר כי "הסיבה לזה מאוד פשוטה. החוק אוסר להגיד את מה שכולם חושבים". עוד הוסיף הס ותקף את כלי התקשורת שבחרו לסייע לערבים במקום להקשיב, לדבריו, למצוקת הציבור היהודי.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד