בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ממשיכים במסע ההסתה נגד המתיישבים"

ארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה' פרסם דו"ח על הקשר "הפסול" בין חיילים למתיישבים. עופר אוחנה: "אנו רואים שליחות בסיוע בכל דרך לחיילים היקרים"

  • ג' שבט תשע"ז - 12:48 30/01/2017
גודל: א א א
חייל בחברון (חיים בלייכר TPS)  (חיים בלייכר TPS)
חייל בחברון (חיים בלייכר TPS) (חיים בלייכר TPS)

ארגון השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה" פרסם דו"ח מפורט בן 105 עמודים העוסק בקשר שבין חיילי צה"ל למיישבים היהודים ביו"ש.

"העדויות מתארות את מערכת היחסים העמוקה בין המתנחלים ובין צה"ל, את מאפייניה ואת השלכותיה. הן מתארות מציאות בה מתנחלים משתתפים באופן פעיל בהשלטת המשטר הצבאי על הפלסטינים, ומלמדות כי לעתים קרובות משמש הצבא כלי בידי מתנחלים לשם חיזוק אחיזתם ושליטתם בשטח", נכתב בהקדמה לדו"ח.

אנשי 'שוברים שתיקה' מציינים שהרקע לפרסום הדו"ח הוא פרשת אלאור אזריה שחיסל את המחבל בפיגוע הדקירה בחברון בשנה שעברה. אלאור נראה אז לוחץ יד בחמימות לברוך מרזל, איש היישוב היהודי בחברון.

בין היתר מתייחס הדו"ח לקשר החם בין המתיישבים לחיילים המשרתים ביו"ש ובפרט ליישוב היהודי בחברון שם פועלים כמה גופים הדואגים לרווחתם של החיילים המשרתים בזירה מורכבת זו. עופר אוחנה, איש הצלה יו"ש המפעיל מערך של חלוקת צ'ופרים לחיילים בחברון מוזכר כמה פעמים בדו"ח.

לאחר פרסום הדו"ח אומר עופר אוחנה: "כיהודי מאמין אני מודה לארגון 'שוברים שתיקה' - ארגון השמאל הקיצוני והבוגדני, על הפרסום הרב של פעילותנו למען חיילי צה"ל הקדושים שיום יום שעה שעה מסכנים את עצמם למען עמנו וארצנו הקדושה. אנו רואים בכך שליחות לסייע בכל דרך ובכל מקום לחיילים היקרים".

"עשרות פעמים ניסו בכל דרך להוכיח שאנו לא עובדים בכפוף להוראות הצבא ולא הצליחו. נמשיך בשליחות האבות הקדושים במיוחד בעיר חברון, עיר של הכנסת אורחים, דאגה לזולת וגבורה אמיתית, על אפם וחמתם של כל אלו שנלחמים בחיילי צה"ל בתמיכתם ובתקצובם של מדינות וארגונים אנטישמים שתומכים באויב ומאתגרים אותו", הוסיף אוחנה.

בתגובה לפרסום הדו"ח של 'שוברים שתיקה' מסרו הבוקר מלשכת דובר צה"ל: "צה״ל פועל ביהודה ושומרון בסביבה אזרחית, בה לגורמים אזרחיים תפקידים מסויימים במהלך אירועים מבצעיים בגזרה. ממשק זה מתנהל בהתאם לפקודות ובאופן ראוי ומכבד. יודגש כי הרבש״צים הינם גורם ביטחוני מוסמך, אולם אין להם סמכות פיקודית כלפי חיילים".

"על פי פקודות הצבא חיילים מונחים שלא לקבל תשורות ומתנות מאזרחים ישראלים ופלסטינים כאחד", הוסיפו בדובר צה"ל. "יחד עם זאת, צה״ל אינו אוסר באופן גורף השתתפות באירועים מטעם ההתיישבות הישראלית או התארחות של חיילים בבתי תושבים, כחלק ממערכת יחסים מבוקרת בין צבא לאזרחים עליהם הוא מגן. הקשר עם בעלי תפקידים ביטחוניים בהתיישבות באיו״ש, הוא מרכיב נוסף בהגנת המרחב, ובלבד שהדבר נעשה בהתאם לפקודות. במידה וזוהתה או תזוהה חריגה מהפקודות, היא תטופל באופן מיידי. עוד נציין כי הדו״ח לא הועבר במלואו להתייחסות לשכת הרמטכ״ל".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד