בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מנדלבליט מסתיר את עמדת החרדים מבג"ץ

זעם בציבור החרדי על היועץ המשפטי לממשלה בשל מניעתו ייצוג חרדי ב'מתווה הכותל'

  • כלב אליהו
  • כ"ז כסלו תשע"ז - 16:46 27/12/2016
גודל: א א א
(tps)
(tps)

הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, שיגר מכתב חריף לפני כשבוע, ליועץ המשפטי של הרבנות הראשית, עו"ד הראל גולדברג, ובו הוא דורש לצרף את הרבנות הראשית כמשיבה, בעתירת 'מרכז צדק לנשים' המבקשת לשנות את הנוהל בכותל ולהתיר הכנסת ספרי תורה לעזרת הנשים.

בעקבות המכתב, נערכה פגישה במשרד המשפטים בין נציגי הרב לאו, לנציגי היועץ המשפטי לממשלה, ובה נאמר כי מכיוון שהפרקליטות מבקשת בכל מצב לדחות את הדיון בעתירה, אין צורך להוסיף את הרבנות הראשית כמשיבה לעתירה. בסופו של דבר, בג"ץ לא שעה לבקשת הפרקליטות, והדיון יתקיים השבוע ללא נציגות של הרבנות הראשית.

ברבנות הראשית טוענים ש"לא יתכן שדיון קריטי שכזה בנושא צביון הכותל המערבי – יתקיים ללא ייצוג של הרבנות הראשית, מנדלבליט פעל למנוע מאתנו להיות שם ולייצג את העמדה החרדית", לדבריהם "היועץ המשפטי אפילו לא טרח להעביר לבג"ץ את המכתב ששוגר אליו על ידי עוזר הרב שבו הרבנות דורשת להצטרף כמשיבה לדיון".

גורמים שונים מסבירים כי פעולתו של מנדלבליט נובעת מרצונו לקדם את מתווה הכותל עליו הוא חתום, ולמנוע כל התנגדות של גורמים אחרים למתווה. יוזכר, כי על פי החוק בישראל, כולל שופטי בג"ץ, הרבנים הראשיים הם הסמכות ההלכתית העליונה במדינת ישראל, והם מעורבים בקביעת נהלים בכותל המערבי.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד