בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מסיקה העניק תעודת הוקרה לניצן אלון

שנה וחצי לאחר שקרא בחריפות לפיטוריו, העניק גרשון מסיקה תעודת הוקרה לאלוף פיקוד המרכז ניצן אלון

  • מערכת הקול-היהודי
  • כ"ט תשרי תשע"ה - 19:27 23/10/2014
גודל: א א א
מסיקה ואלון בסוכות (מועצה אזורית שומרון)
מסיקה ואלון בסוכות (מועצה אזורית שומרון)

כבר בזמן שהיה מפקד אוגדה, וגם לאחר שמונה לאלוף פיקוד המרכז, זכה ניצן אלון לביקורת לא מעטה מקרב גורמים רבים בהתיישבות. היד הקשה שהפעיל כלפי מאחזים ופעילים בהתיישבות, לצד ההפקרות הבטחונית המתפתחת בזמן כהונתו ומדיניות ההכלה אותה הוא מנהיג, עוררו את חמתם של רבים.

אולם בחג הסוכות האחרון, לצד ביקורים בסוכות רבנים ואיש ציבור שונים, זכה אלון בתעודת הוקרה דווקא ממי שיצא נגדו בחריפות רבה במיוחד – ראש המועצה האיזורית שומרון גרשון מסיקה. אלון התארח בסוכתו של מסיקה לצד רבנים מהשומרון ואנשי המועצה, ואף קיבל תעודת הוקרה, זאת בזמן שישיבת עוד יוסף חי ביצהר עדיין כבושה מכח צו שהוציא, והריסות הבתים במעלה רחבעם, יצהר, וישובים נוספים טרם שוקמו.

רק לפני שנה וחצי קרא מסיקה לפטר את אלון לאלתר, תוך שהוא לא חוסך במילים. בראיון לקול היהודי שנערך לאחר רצח אביתר בורובסקי הי"ד בצומת תפוח, הדגיש מסיקה כי אלון אחראי להפקרות הבטחונית. "הוא לא מבין את המטריה. פיקוד מרכז זה לא מקום שמפעילים בו מדיניות. הוא צריך להיות מפקד צבאי שהפקודה שלו לחסל את הטרור והוא לא מבין את זה - כנראה יש לו בעיה נפשית", אמר אז מסיקה. "מכיון שיש לו בעיה נפשית להכיל את הדבר הזה לדעתי הוא לא ראוי להיות פה ולכן צריך לבקש מהדרג המדיני להגיד לו תודה רבה, היית חייל מצטיין בכל מיני יחידות אבל תפקיד כאלוף פיקוד המרכז עם הרגישויות שלו, לא מתאים לך".

יש לציין כי דווקא בישוב גינות שומרון הביעו תושבים מחאה על הגעתו של אלון לביקור בישוב. לקול היהודי נודע כי בעקבות המחאה, שכללה חלוקת פלאיירים, הוחלט שלא לארח את אלון בסוכת אחד מבתי הכנסת בישוב בו היה אמור להתארח, והביקור עבר למקום אחר.

מהמועצה האיזורית שומרון נמסר בתגובה לדברים: "אנו מקפידים לפגוש ולארח דרגים שונים במערכת הצבאית והממשלתית. קל וחומר בסוכה בחול המועד. לעיתים יש מחלוקות לפעמים גם קשות. לעיתים יש הסכמות. זהו תפקידנו וחובתנו למען פיתוח ההתיישבות. בפגישה המדוברת השתתפו רבנים מהשומרון וכן קציני צבא בראשות האלוף".

תגובות (9) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד