בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מסתמן: עיצומים מיוחדים על המכינה בעלי

בעקבות דברי הרב לוינשטיין: משרד הביטחון צפוי להטיל סנקציות על המכינה

  • כ"ז ניסן תשע"ז - 15:16 23/04/2017
גודל: א א א
הרב יגאל לוינשטיין (מרכז ליב"ה)
הרב יגאל לוינשטיין (מרכז ליב"ה)

מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם צפוי להטיל עיצומים מיוחדים על המכינה הקדם-צבאית בעלי, וזאת בעקבות דבריו של הרב יגאל לוינשטיין אודות החד מיניים וגיוס הבנות לצה"ל, כך מפרסם כתב 360 יוחאי עופר.

בראשית החודש נערך שימוע לראש המכינה בעלי, הרב אלי סדן. ל-360 נודע כי על פי המסתמן משרד הביטחון לא יקבל את עמדת המכינה, ובימים הקרובים יודיע המנכ"ל על הטלת עיצומים. כפי שפורסם בעבר, העיצומים של המשרד נוגעים בעיקר לאפשרות הארכה של הלימודים במכינה מעבר לשנה הראשונה ללא הגבלה, הטבה ייחודית השמורה למוסד 'בני דוד' בעלי בלבד.

בעוד שמשרד הביטחון מתיר ליתר המכינות בארץ להגיש בקשות לדחיית גיוס על פי מכסה מוגבלת, בעלי נהנים מהטבה ייחודית המאפשרת לתלמידים לדחות את הגיוס שלהם ללא הגבלה. כעת, כאמור, מבקש המשרד לבטל זאת. משמעות הדבר שגם בעלי יהיו כפופים למכסות הנהוגות בשאר הארץ, וייאלצו להגיש בקשות חריגות למשרד הביטחון.

להליך שעתיד להיפגע מהוראתו של המשרד יש שני פנים: כאמור, הראשון נוגע לאפשרות של תלמידי המכינה לדחות את גיוסם בעוד חצי שנה עד שנה נוספת. השנייה היא פגיעה ביכולתם של התלמידים לעבור למוסדות לימוד אחרים.

כעת, כאמור, מסתמן כי מנכ"ל משרדו לא קיבל את עמדת המכינה, וכי יוציא לפועל את בקשת השר, ובימים הקרובים יודיע על החלטתו. גורמים הבקיאים בפרשה סבורים כי מדובר בפגיעה משמעותית במכינה.

לדברי אותם מקורות, במהלך השימוע הדגיש הרב סדן בפני המנכ"ל כי הוא מבקש לסיים את הפרשה ולשים את הדברים שנאמרו בצד. הוא הוסיף כי במכינה מעוניינים ביחסי שלום עם שר הביטחון, ולא להיקלע מולו לקרבות. עם זאת, עמדתו לא התקבלה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד