בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מסתמן: פינוי משפחות שא-נור בשעות הקרובות

משפחות שאנור מתארגנות לפינוי: "לא לחזור על מראות הגירוש – אל תערבו את צה"ל"

  • יח"צ
  • י"ב אב תשע"ה - 19:13 28/07/2015
גודל: א א א
חורבות בית הכנסת בשאנור, היום (מטה חומש תחילה)
חורבות בית הכנסת בשאנור, היום (מטה חומש תחילה)

חשש כבד לפינוי משפחות שא-נור בשעות הקרבות. המשפחות אשר שבו לביתם הלילה, לאחר שגורשו מיישובי צפון השומרון לפני עשור, הגיעו במבצע לילי ליישוב שא-נור. המשפחות החלו בעבודות הכשרה של המצודה במקום למגורים. יחד עם המשפחות הגיעו כ-200 תומכים מכל רחבי הארץ אשר הצהירו כי חזרו הביתה לשא-נור וזאת בכדי להישאר ולחדש את ההתיישבות היהודית במקום.

הבוקר שיגרו המשפחות מכתב לרה"מ ולשר הביטחון "זה העת להפסיק עם הדיבורים על העוול ולעבור למעשים" כתבו המשפחות, "אנו חזרנו לביתנו בכדי להישאר. אנו קוראים לכם הצטרפו למהלך השיבה ואשרו את חזרתנו" המשיכו וקראו במכתבם.

בסיום מכתבם פנו המשפחות בדרישה כי לא יערבו את צה"ל בפנויים, "חייל צה"ל הם אחינו אהובנו, בשר מבשרנו. אנו דורשים לא לחזור על טראומת הגירוש, ולא לכפות על חיילי צה"ל לגרש אותנו שוב מביתנו." דרשו המשפחות במכתב.

המשפחות הביעו חשש כי המדינה תשתמש בפינוי בחיילים ובחיילי מג"ב לגרשם. "העמדת החיילים מול אחיהם המתיישבים הינה הוספת חטא על פשע. גם אם ברצון הממשלה לגרש יהודים מביתם ומאדמתם, יש לעשות זאת ע"י שוטרים, ולא ע"י חיילים וחיילי מג"ב בסדיר אשר מוסרים את מיטב שנותיהם למען ביטחון ישראל" אמרו המשפחות במקום.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד