בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מעמד סליחות המוני מול כלא 6

ביום חמישי האחרון קיימו המונים הפגנה מול חומות כלא 6 בו עצור בחור ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס. "אשריך שנתפסת על דברי תורה"

  • אברהם שפירא
  • ז' תשרי תשע"ו - 19:32 20/09/2015
גודל: א א א
מפגינים מול כלא 6 (יואב איתיאל, מגזין המושבות)
מפגינים מול כלא 6 (יואב איתיאל, מגזין המושבות)

מאות תלמידי ישיבה הגיעו ביום חמישי האחרון לכלא 6 הסמוך לעתלית, שם מחו על מעצר בחור ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס, על פי הוראת רבותיו. במקום התקיים מעמד סליחות ונשיאת דברים לחיזוק בחור הישיבה.

ביום רביעי בשבוע שעבר נעצר הבחור בידי המשטרה הצבאית, זאת לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס. לאחר שנעצר הועבר לבסיס תל השומר, שם נשפט בתחילה ל-20 ימי מעצר כולל יום הכיפור וסוכות, אולם לאחר לחץ ציבורי שהופעל ותכנון מהיר של הפגנות המוניות, הוחלט על שחרורו כבר מחר בבוקר לאחר 6 ימי מעצר.

המונים במעמד הסליחות (הוועדה להצלת עולם התורה)

בשעה שתים עשרה וחצי אחר חצות החל מעמד הסליחות ברמקולים. לאחר הסליחות נאמרו גם פיוטי הסליחות של בני עדות המזרח, 'אדון הסליחות', ו'י-ה שמע אביונך'. בתום התפילה, יצא הציבור בריקודים שמחים.

לאחר הריקודים, נשא דברים קצרים הרב טוביה שולזינגר, אב"ד קרית אתא ואמר כי "לבחור החשוב אסיר עולם התורה קוראים אליהו, והוא מקדש את השם בסמוך להר הכרמל, וזה ממש בבחינת 'מי שענה לאליהו בהר הכרמל הוא יעננו'. אנחנו עומדים במערכה, מול גזירה שרוצה לגרום שיהיה מצב שלא יוכלו ללמוד בכלל תורה בארץ ישראל, ויש פה בחור ישיבה שהוא ממש קרבן, קרבן של יום הכיפורים".

המונים במעמד הסליחות (הוועדה להצלת עולם התורה)

אביו של הבחור אמר, כי "אנחנו שמחים להיות כאן יחד עם הציבור החשוב של בני התורה האמיתיים. אנחנו ממש מחוזקים מהציבור, הבית שלנו פשוט התמלא בעוגות וחלות. אשריך שנתפסת על דברי תורה, כולנו עומדים מאחוריך, זכית להיות אסיר עולם התורה של שנת תשע"ו, ואנחנו זכינו להיות ההורים של אסיר עולם התורה, ובאמת אשריה של אמא שלך שעומדת במסירות נפש. בקרוב תשתחרר בעז"ה, ותחזור לספסלי הישיבה".

בסיום העצרת, ביקשו מהציבור שוב להתפלל להצלחתו של אליהו בן שפרה, ולשחרורו המהיר.

המונים במעמד הסליחות (הוועדה להצלת עולם התורה)

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד