בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מקווה שפסק הדין יהווה סימן להבא"

עו"ד בן גביר מציג עצות בנוגע לזכויות העציר בחיפושים גופניים. "במקרים מסוימים אמליץ להתנגד לחיפושים ואם מחפשים בכל זאת אז להגיש תביעה"

  • אברהם שפירא
  • ז' אדר תשע"ה - 21:32 26/02/2015
גודל: א א א
עוד איתמר בן גביר (יחצ)
עוד איתמר בן גביר (יחצ)

לאחר ההצלחה של עו"ד איתמר בן גביר בתביעה האחרונה כנגד שב"ס בנושא חיפושים גופניים על עצורים, נותן עו"ד בן גביר בשיחה עם הקול היהודי, מידע קצר על זכויות העצור במקרים מעין אלו.

"ברוב המקרים שאנחנו מכירים, אין סיבה מוצדקת לחיפוש שכזה" אומר עו"ד בן גביר ומפרט, "במקרים שעוצרים אדם בבית שלו או כמה חודשים אחרי העבירה, אין סיבה לחיפוש כזה. כמו כן, על עבירות של שטח צבאי סגור, הפרות סדר, צעקות וקשירת קשר לביצוע עבירה, אין סיבה לחיפוש ואני ממליץ לעצורים וללקוחות שלי להתנגד לחיפוש. אם בכל זאת הדבר נעשה, אז יש להגיש תביעה".

"צריך להבין, המקרה הוא לא פשוט. עומד עצור או עצורה, אז המקרה הוא יותר חמור, מול אנשים חזקים מהם, מול גוף שהוא חזק מהם, לכן אני ממליץ להגיש תביעה. אבל במקרים אחרים, למשל אם נעשה חיפוש על בחור לאחר מרדף בשעה שטוענים שהוא הצית מסגד, אז אני לא ימליץ לו להגיש תביעה כי יש איזשהו היגיון פה", אומר עו"ד בן גביר.

"יש אצלנו עוד כמה תביעות שעכשיו בבירור. זו רק התביעה הראשונה ואני מקווה שפסק הדין האחרון יהיה סימן לתביעות הבאות".

לגבי התופעה אומר עו"ד בן גביר כי לפני שנים, עוד קודם שנעשה לעורך דין קיבל בן גביר תלונות רבות לתופעת החיפושים הגופניים. בן גביר מספר כי לפני כתשע שנים אף ייצג בתור ידיד בית משפט נערה שהושפלה בחיפוש כזה והביא לפיצוי של 25,000 שקלים למתלוננת.

בתביעה האחרונה שהסתיימה לפני מספר ימים, הביא בן גביר מקרים רבים של חיפושים ואת הממצאים שנתפסו במהלך השנים האחרונות, ובעצם חשף כי הממצאים שהוחבאו על ידי עצורים לא היו בגופם כלל אלא תחת מזרונים, ופחי אשפה ובכך הוכיח כי החיפושים מיותרים.

בנוסף, העלה בעבר עו"ד בן גביר את התופעה לסדר היום בזמן שעבד כעובד פרלמנטרי של חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי בדיון כנסת. הוא הביא בנות שיעידו בוועדות בכנסת על מקרים דומים, אך זה לא הוביל להצעת חוק בעניין.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד