בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מקווים ומאמינים שאנו בשלים למהלך הזה"

שיחה עם הרב איתיאל גלעדי, חבר וועדת ההקמה ב'דרך חיים', לקראת הבחירות להנהגת התנועה

  • י"ח אב תשע"ו - 22:29 22/08/2016
גודל: א א א
פעילות של 'דרך חיים' בירושלים. ארכיון
פעילות של 'דרך חיים' בירושלים. ארכיון

לקראת הבחירות הקריבות בתנועת 'דרך חיים' שוחחנו עם הרב איתיאל גלעדי, חבר וועדת ההקמה של התנועה. בקשנו לברר איתו מה עומד מאחורי ההחלטה של וועדת ההקמה להקים את מועצת התנועה.

"ההצעה הלכתחילאית של המבנה שאנחנו רוצים להגיע אליו בסופו של דבר מדברת על מועצה שתייצג את הציבור בצורה רחבה. הייצוג של הציבור כולל בדרך כלל יותר גוונים ויותר סגנונות, לא רק אנשי ביצוע אלא גם אנשים שהם יותר אנשי חזון וכו'", אומר הרב איתיאל.

"המבנה הזה מאפשר גם עבודה תקינה של ההנהלה - אפשר להביא ריבוי של גוונים במועצה רחבה ומצד שני לניהול השוטף צריך הנהלה מצומצמת יותר. ההנהלה נועדה לענות על צורך פרקטי, כמו כל גוף. המועצה נועדה לתת אפשרות למודל הבסיסי, אמנם עדיין לא בגודל המיועד אבל לפחות בקטן".

רוצה להישאר מעודכן? הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!הירשם עכשיו!

האם ההחלטה להקמת המועצה נובעת רק מכמות המתפקדים כיום ביחס למה שהיה לפני כמה שנים או שזיהיתם תהליכים עמוקים יותר שעוברים על התנועה והביאו להחלטה?

"מעבר לכמות של מתפקדים, אנחנו כל הזמן משתדלים ללכת עקב בצד אגודל. אנחנו מנסים לא לקפוץ גבוה מדי. אחרי חמש שנים של התנהלות, אנחנו מקווים שאנחנו בשלים להרחיב את המודל".

הרב איתיאל מספר שבוועדת ההקמה היו דעות שונות בנוגע להקמת המועצה בשלב זה. "היו דעות בוועדת הקמה שאולי אנחנו קופצים כאן שתי מדרגות ביחד: לא רק שהולכים לבחירות מלאות להנהלה אלא גם מוספים עוד גוף, אבל בסופו של דבר החלטנו כן ללכת על המהלך הזה".הרב איתיאל גלעדי

"באיזשהו מקום התחושה היתה שחלק מההתנהלות בהנהלה הקודמת שנבחרה אולי יכולה הייתה להיות יותר טובה אם היתה את המועצה מעליה, את זה אני אומר בזהירות, אנחנו בודקים ולומדים".

מעבר לצעידה לקראת היעד של מבנה על פי המודל של התנועה וכו', האם אתה חושב שיש בהקמת המועצה פיתרון לבעיות שקיימות היום בתנועה?

"אני מעריך שזה יביא לידי ביטוי מגוון קולות יותר רחב ומטבע הדברים אנשים שלא מעורבים בעשייה ו'יש להם זמן' להיות מתוסכלים, כשיהיו עסוקים בעשייה יהיה להם פחות זמן להיות מתוסלכים, אני אומר כמובן במילתא דבדיחותא, הם יראו את הדברים בצורה יותר מאוזנת, וגם יוכלו יותר להשפיע. הדברים אמורים גם כלפי מי שייבחר וגם כלפי מי ששלח אותו".

"מצד שני זה יכול להיות גם להפך, שיותר אנשים ייצרו יותר סרבול. היום יש תסכול על דברים שלא מטופלים, והעובדה שיש נושאים שלא מטופלים נובעת מכך שיש כוח מוגבל בהנהלה. כשיהיו יותר אנשים בהנהגת התנועה אני מעריך שיותר נושאים יזכו לטיפול הולם".

האם אתה חושב שפתיחת המועצה תשפיע גם על מעגלים חיצוניים? אולי הציבור הרחב יתפוס את התנועה בצורה שונה?

"ככל שיהיו יותר פנים מגוונות שייוצגו בתנועה ועבודה בהקפים יותר רחבים התנועה תתפוס מקום יותר טוב, היא תהיה יותר מוכרת ויותר משמעותית".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד