בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מרכולים יחויבו בהצבת משקל ליד מוצרים שקילים

וועדת הכלכלה אישרה היום את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית

  • כלב אליהו
  • כ"ה אדר תשע"ז - 09:41 23/03/2017
גודל: א א א

כולכם וודאי מכירים את הסיטואציה: נשלחתם לקניות במרכול הגדול, אתם מציצים ברשימה ורואים שכתוב 5 ק"ג עגבניות. ממלאים שקית מלאה עגבניות, מגיעים לקופה ומתברר שיש בשקית רק 3 ק"ג או אולי 8 ק"ג. אתם מתלבטים מה לעשות, מושכים בכתפיכם, ולבסוף משלימים עם גורלכם. הצעת חוק חדשה נסה לשים סוף לסיפורים מעין אלו.

וועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ד') לקריאה שנייה ושלישית הצעה לחייב את רשתות השיווק, להציב מכשיר שקילה במקום שבו מתקיימת מכירת מוצרים לפי משקל. ההצעה אמורה להיכנס לתוקף בעוד חצי שנה, ותחול על הקמעונאים הגדולים בחנויות שגודלן עולה על 300 מ"ר.

במהלך הישיבות דנה הוועדה בשאלה על איזה בתי עסק תוטל החובה. היו"ר כבל אמר כי ההצעה נועדה לסייע לכמה שיותר צרכנים, לכן יש להחילה על כל סופר או מינימרקט בגודל של 300 מ"ר ומעלה. ח"כ יעקב אשר תמך בכך, אך עם זאת הסביר כי הגיע להסכמות עם הממשלה כי ההצעה תחול רק על הקמעונאים הגדולים – כאלה שמחזיקים 3 חנויות לפחות ובעלי מחזור מכירות של 247 מיליון שקלים ומעלה.

היום נקבע כי ההצעה תחול על הקמעונאים הגדולים בחנויות ששטחן מעל 300 מ"ר. עוד אישרה הוועדה כי קמעונאי שיפר את החוק צפוי לעיצום כספי בסך של 22 אלף שקל אם הוא תאגיד ו-7,000 שקל אם הוא עוסק יחיד. השר, באישור הוועדה, יוכל לקבוע הוראות באשר למכשירי השקילה שיוצבו וסוגי עוסקים נוספים עליהם תחול ההצעה.

נציגי קמעונאים רבים הביעו התנגדות למהלך, חלקם אף טענו כי מדובר בנטל כבד והוסיפי כי כל משקל כזה יעלה להם כ-10,000 שקלים. לעומת זאת, מנכ"ל דור אלון קמעונאות טען, כי הקמעונאים צריכים לברך על ההצעה ולאמץ אותה בכל מקרה בכל מקום שבו זה אפשרי. הוא הוסיף כי עלות המשקל היא כמה מאות שקלים בלבד. כאמור, ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית והוועדה קיבלה את טענות הקמעונאים באשר להיערכות הדרושה וקבעה כי היא תיכנס לתוקף כחצי שנה לאחר פרסומה ברשומות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד