בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

משטרת ישראל: קריאה לחרם אין בה 'אשמה פלילית'

תלונה שהוגשה כנגד ארגון השמאל הרדיקלי 'גוש שלום' לא נחקרה

  • י"ז אדר תשע"ז - 21:12 15/03/2017
גודל: א א א
אוניברסיטת אריאל
אוניברסיטת אריאל

לפני מספר חודשים הוגשה תלונה על-ידי פעילי 'אם תרצו', כנגד תנועת 'גוש שלום' בשל קריאתה לחרם על אוניברסיטת אריאל, דבר המהווה עבירה על 'חוק החרם' שהועבר בכנסת לפני מספר שנים, בדרישה לפתוח בחקירה כנגד ארגון השמאל.

לאחר הגשת התלונה, ציפו בארגון השמאל לקבל הזמנה לחקירה בנידון, ומשזו בוששה להגיע הם פנו למשטרה באמצעות עורך-דין לימור וולף, בבקשה לברר היכן עומדים הדברים. מספר חודשים עברו והתקבלה תשובה רשמית מאת רב-פקד מוטי שושן מלשכת פניות הציבור של מחוז ש"י שבה נאמר כי המשטרה לא פתחה כלל בחקירה עקב תלונת 'אם תרצו' מכיוון שבתיאור פרטי התלונה אין 'אשמה פלילית'.

התלונה שהוגשה עוסקת בסיפור המתחיל בכנס בינלאומי בנושא העם היהודי שתוכנן להתקיים באוניברסיטת אריאל. דובר 'גוש שלום' ששמע על הכנס ועל מוזמניו, חוקרים ומרצים ממזרח אירופה בעיקר, שיגר מכתב אליהם ובו הסביר להם כי השתתפותם בצד היא 'נקיטת עמדה' במחלוקת פוליטית שבין ישראל לערבים, בין ישראל לקהילה הבינלאומית ובין מפלגות פוליטיות שונות בתוך המערכת הפוליטית בישראל.

פניית הארגון לא הושבה ריקם. כך לדוגמה ד"ר אווה גברון המלמדת באוניברסיטה היגלונית בקרקוב, ביטלה את השתתפותה באירוע וביקשה מאוניברסיטת אריאל למחוק את שמה מתכנית הכנס בשל פניית הארגון.

לטענת ארגון השמאל 'גוש שלום' הם בסך-הכול העמידו את המרצים והחוקרים על המצב העובדתי בשטח, ו'מצפונם' המוסרי של חוקרים אלה הוביל אותם לבטל השתתפותם בכנס. לדבריהם, על-פי הייעוץ המשפטי שהם קיבלו, תלונה משטרתית בשל 'חוק החרם' לא תוביל לפתיחת חקירה נגדם, אלא אך ורק תביעה אזרחית בבית משפט שתיאלץ להוכיח כי אכן היה במכתבם אל החוקרים והמרצים משום קריאה לחרם, ופגיעה באמצעות החרם במדינת ישראל.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד