בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

משפט גזעני? "ברמאדן מתרבות גניבות הרכב"

את המשפט פרסם קב"ט חברת 'אלבר' בכדי למנוע את התופעה. הוא אולץ להתנצל וכעת יאלצו בחברה לחפש פתרון אחר לגניבות

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ' תמוז תשע"ה - 19:48 07/07/2015
גודל: א א א
חברת השכרת הרכב, אלבר
חברת השכרת הרכב, אלבר

"ניסיון העבר מלמד כי בחודש המראדן עולה משמעותית רף גניבות הרכב בארץ". אפשר אולי לחלוק על שיוך גניבות הרכב למגזר מסוים, אך על עובדה זו לא ניתן לחלוק. חבר כנסת מהרשימה הערבית המשותפת סובר כי במשפט זה ישנה גזענות, ואילץ את חברת אלבר, שבסך הכל רצתה למנוע גרימת נזק לחברה, להתנצל המשפט.

לאחר שבשבוע שעבר פורסמה בחדשות ערוץ 2 כתבה שהוכיחה, על ידי הקלטות נסתרות וכתבים שהתחפשו ללקוחות, כי חברת השכרת הרכב 'אלבר' מסרבת להשכיר את רכביה לערבים, ניסו כעת בחברה אפיק חדש בכדי למנוע גניבות רכב.

אחד מעובדי החברה שצוטט בחדשות 2 אמר, כי ההוראות שלא להשכיר כלי רכב לערבים הגיע מהעובדה כי לקוחות ערבים גנבו מספר פעמים את כלי הרכב שהושכרו להם.

במכתב ששלח קצין הבטחון של החברה לעובדיה נכתב, כי "אנו עומדים בפתחו של חודש הרמדאן הנחגג בימים הקרובים על ידי העדה המוסלמית בישראל. ניסיון העבר מלמד כי בחודש זה עולה משמעותית רף גניבות הרכב בארץ. על מנת לנסות לצמצם את גניבות הרכב באלבר נא לחדד שוב את הנקודות הבאות".

המכתב שנשלח על ידי קב"ט חברת אלבר

בהמשך, הובא במכתב שישה מצבים בהם צריכים העובדים לפקוח עין על המתרחש וכיצד עליהם לנהוג בכדי למנוע גניבות של כלי הרכב. ככל הנראה בכדי שלא יהפכו שוב קרבן לאלו הרוצים להצביע על 'גזענות' לכאורה בחברה, סיים הקב"ט את מכתבו במילים "מאחל לאזרחינו החוגגים את הרמאדן חג שמח (רמאדן כרים)".

חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה (מהרשימה הערבית המשותפת) טען, כי גם במקרה הזה ישנה גזענות כלפי החברה הערבית. "זימנו דיון מהיר בוועדת הכלכלה, שעסקה בהפליה של חברת אלבר נגד הציבור הערבי", אמר זחאלקה, "לצערי זו פעם שלישית שאני נאלץ להביא לדיון בכנסת הפלייה של חברות השכרת רכב נגד הציבור הערבי. בפעם שעברה הייתה הפלייה של חברת השכרת רכב על בסיס שמות. ברגע שהיתה בעיה עם אחד מבני המשפחה, החברה אוטומטית פסלה את כל המשפחה. בציבור הערבי זה יכול להגיע גם לעשרות אלפי אנשים שנענשו באופן קולקטיבי".

גם כאן, כפי שפורסם באתר nrg שפרסם את הידיעה, לבסוף התנצלו בהנהלת חברת אלבר על המכתב. ככל הנראה, בחברה יאלצו כעת לחפש פטנט שונה...

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד