בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

משפט הוגן?!

לאחר ביקורות קשות על עדותו של רס"ן נעמן, משפטו של אלאור אזריה יימשך היום

  • כ' סיון תשע"ו - 09:45 26/06/2016
גודל: א א א
(מתוך סרטון הירי של אלאור שצולם על ידי בצלם)
(מתוך סרטון הירי של אלאור שצולם על ידי בצלם)

משפטו של אלאור אזריה שנאשם בהרג המחבל שדקר את חברו בחברון בפורים יימשך היום.

בימים האחרונים נשמעות עוד ועוד טענות על בעיית אמינות קשה בעדותו של של רס"ן תום נעמן, מפקד הפלוגה של אלאור, שהעיד נגדו בבית הדין הצבאי ביפו וטען שאלאור אמר לו לאחר הירי "המחבל חי והוא צריך היה למות".

עורך הדין יורם שפטל הקדיש את החלק הראשון של תכנית הרדיו בהגשתו להצגת טענותיו נגד עדותו של נעמן. לדבריו, לדברים שאמר נעמן בעדות בבית הדין הצבאי אין זכר בחקירה במצ"ח שעות ספורות לאחר הפיגוע. להפך. בחקירתו במצ"ח סיפר נעמן על כך שאלאור אמר לו לאחר הירי שהמחבל זז והסכין הייתה מספר סנטימטרים מהמחבל. בחקירה הנגדית שלו בבית הדין, שאלו סנגוריו של אלאור את נעמן על העדות במצ"ח שסותרת את עדותו בבית הדין ולא התקבלה ממנו תשובה מספקת לסתירה הזו.

שפטל הציג כמה וכמה שאלות שהפנו חוקרי מצ"ח לנעמן בחקירה הראשונית המלמדות לטענתו על כך שהחוקרים סימנו את המטרה מראש ולא הגיעו "נקיים" לחקירה.

דבריו של שפטל מגיעים לאחר שחברו לפלוגה של אלאור פרסם פוסט בפייסבוק שזכה לאלפי קריאות ושיתופים בו הוא דחה מכל וכל את העדות של נעמן בבית הדין הצבאי.

העיתונאי קלמן ליבסקינד כתב בסוף השבוע טור בעיתון מעריב בו הוא מעלה תהיות נוספות על מהלך משפטו של אלאור אזריה. לטענתו, נוצר מצב אבסורדי בו ראשי מערכת הביטחון מקווים שאלאור יורשע, בעוד שבמידה ואכן תדמית הצבא הייתה לנגד עיניהם ודאי שהיו מקווים לזיכויו במשפט.

ליבסקינד מוסיף לטעון שהעובדה שברוך מרזל, תושב חברון שנכח באירוע, לא הוזמן לחקירה, מעלה תהיות נוספות על הרצון הראשוני להרשיע את אלאור בכל מחיר וללא קשר לעובדות בשטח.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד