בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מתווה הגז אושר בכנסת

מתווה הגז אושר בכנסת ברוב של 59 בעד מול 51 נגד. את ההצבעה על העברת הסמכויות של שר הכלכלה לידי הממשלה החליט נתניהו לדחות למועד אחר

  • טוביה אריאל
  • כ"ד אלול תשע"ה - 09:57 08/09/2015
גודל: א א א
נובל אנרגי
נובל אנרגי

59 חברי כנסת בעד מתווה הגז מול 51 חברי כנסת שהתנגדו, אלו תוצאות ההצבעה בכנסת על אישור מתווה הגז. לצורך השגת הרוב בהצבעה, נאלץ סגן השר הרב אלי בן דהן לחזור מחו"ל, והשרים אורי אריאל, אופיר אקוניס, וסילבן שלום ביטלו את טיסותיהם.בנוסף,מספר חברי כנסת מהאופוזיציה התקזזו עם חברי כנסת מהקואליציה, שלא יכלו להגיע ולהשתתף בהצבעה.

אמנם נתניהו הצליח לאשר את מתווה הגז בכנסת, אך עדיין עומדת בפניו הבעיה של העברת הסמכויות. שר הכלכלה אריה דרעי הוא היחיד שיכול לחתום כעת על אישור המתווה, במקום הממונה על ההגבלים העיסקיים שהתפטר, דיויד גילה. אלא שדרעי מסרב לחתום על ההסכם, ואומר כי ברצונו להמתין לבחירתו של ממונה חדש.

בעקבות החלטתו של דרעי, ביקש נתניהו להעביר את הסמכות מידיו של דרעי לידי הממשלה, אלא שלחוק הזה לא הצליח נתניהו להשיג רוב ועל כן ההצבעה בעניין נדחתה. כעת יש באפשרותו של נתניהו לנסות להשיג רוב לחוק בכנסת, או לנקוט בדרכים אחרות כמו התפטרות זמנית של דרעי, על מנת שנתניהו יוכל לחתום על ההסכם במקומו (אפשרות שעלתה בעבר בדיונים עם השר דרעי), ואפשרויות נוספות.

לאחר אישור מתווה הגז בכנסת אמר נתניהו: "שיפרנו את המתווה, העברנו אותו בממשלה והעברנו אותו היום ברוב מוחץ בכנסת. יש עוד מכשול אחד אבל אנחנו נתגבר עליו. כשאני רוצה להשיג משהו, אני משיג אותו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד